VTM verheugd over start 'Robland'
VTM is tevreden over de start van het gloednieuwe programma van Rob Vanoudenhoven. De zender laat in een persbericht weten dat 'Robland' zijn zondagavond versterkt. Verder spreekt de zender van een bemoedigende start.
O
p het piekmoment lieten meer dan 800.000 kijkers zich charmeren door het eerste hoofdstuk van Robs grote avontuur om koning te worden.
Gemiddeld 673.539 Vlamingen stemden op 'Robland' af, wat resulteert in een marktaandeel van 24,1% (cijfers 4+&gasten). In de doelgroep VVA 18-54, de specifieke doelgroep waarop VTM zich toespitst, bedraagt het marktaandeel 28%.
VTM heeft met de programmatie van 'Robland' zijn prime time op zondagavond (20-23u) zonder meer versterkt:
- 4+&gasten : 24,9 % (vs 19,2 % op zondag 2 april 2006)
- VVA 18-54 : 27,1 % (vs 18,8 % op zondag 2 april 2006)
En dat de kijkers 'Robland' wisten te smaken, blijkt tevens uit de spontane felicitatiemailtjes die bij VTM binnenkwamen en de druk bezochte webstek van Rob. Onmiddellijk na afloop van het programma gingen duizenden surfers een kijkje nemen op http://www.robland.tv/.
Iedere ochtend een actueel nieuwsoverzicht in je mailbox? Schrijf je dan nu in voor 'TV-Visie extra' via dit invulformulier en dagelijks bij zonsopgang zitten wij in je mailbox. Een aanrader!