Ook 'Zero Privacy' voor Engelse 'Big Brother'
Het succes van de nieuwe vormgeving van het Vlaamse 'Big Brother'-huis is niet onopgemerkt gebleven. Enkele weken voor de start van het zevende seizoen van de Engelse versie licht Endemol alvast een tipje van de sluier... En toeval of niet, maar het lijkt verdacht veel op het 'Zero Privacy'-concept van KANAALTWEE.
eelnemers van de Engelse versie zullen dit jaar meer dan ooit 'zichtbaar' zijn. Nog meer glas en spiegels in het interieur moet ervoor zorgen dat de kandidaten zich nergens meer kunnen verstoppen. Met slechts één slaapkamer en één badkamer volledig omringd door glazen muren moeten alle deelnemers elkaar voortdurend in de gaten kunnen houden.
Volledig nieuw is het 'twisted'-concept: in de keuken zal er gras groeien terwijl de tuin afgewerkt wordt met tapijt. Daarnaast geraakte ook al bekend dat één extra kandidaat gezocht zal worden tussen de klanten van een bekend chocolademerk. Honderd tickets zullen verstopt worden in de bekende 'Kit Kat'-repen. In een speciale liveshow wordt dan één gelukkige winnaar gekozen die het huis mag betreden.
Extra pijnlijk wordt het missen van de Wereldbeker Voetbal. Alle kandidaten zullen het voetbalspektakel deze keer volledig missen. Toch is het ontbreken van dit populaire tornooi geen reden geweest om zich niet in te schrijven. Maar 25.000 mensen schreven zich in voor dit nieuwe seizoen.
Channel 4 brengt het format al zeven jaar ononderbroken en succesvol op het scherm. In 2000 bereikte de eerste finale 9.5 miljoen kijkers maar ook vorig jaar bleef 'Big Brother' ongekend populair. Toen volgden ruim 7.8 miljoen kijkers de finale.
Het laatste TV-nieuws in iedere dag in jouw
mailbox? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief 'TV-Visie extra' via
dit
invulformulier. Een
aanrader!
Bron: BBC