Kijkcijfers: Viacom Benelux groeit 23% in eerste kwartaal

dinsdag 16 april 2019

Viacom Benelux is het jaar goed gestart met een sterke groei van haar marktaandeel onder volwassenen in de doelgroep van 25-54 jaar.

Het moederbedrijf achter de zenders MTV, Spike, Nickelodeon en Comedy Channel scoorde met maar liefst +23% groei in marktaandeel onder volwassenen van 25 tot 54 jaar in het eerste kwartaal van 2019 ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2018.


De sterkste groei lag bij de jongste actiezender Spike met een groei van +62% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De populaire serie Top Gear heeft meteen vanaf het begin een stevige plek veroverd in de programmering. Ook het het derde seizoen van Ink Master Meesters van de Lage Landen was een groot succes.

Comedy Central pakte er 10% marktaandeel bij met de 'Big Bang Theory' spin-off 'Young Sheldon', 'The Daily Show', 'Friends' en 'Modern Family'.

Nickelodeon en MTV groeien sterk in video streaming. De kids bekeken het Nickelodeon Nederlands YouTube kanaal maar liefst 14,2 miljoen keer. Vooral de 'Teenage Mutant Ninja Turtles', 'SpongeBob' en 'Henry Danger' waren top-scoorders en zorgden voor een groei van maar liefst 73% in de afgelopen 90 dagen ten opzichte van dezelfde periode ervoor.

Het MTV Nederland YouTube kanaal ging met 22,9 miljoen views de afgelopen 90 dagen sky-high met een groei van maar liefst +125% ten opzichte van dezelfde periode ervoor. Speciaal de serie 'Je Moeder' overtrof online alle verwachtingen en was met 8,5 miljoen views op YouTube sinds de start van de serie elke week trending in Nederland.

'Met onze glocal marketing strategie vertalen we internationale succesvolle shows naar onze lokale Benelux-doelgroep', aldus Maurice Hols, Executive Vice President Viacom Benelux. 'Dat vraagt veel creativiteit en een voortdurende zoektocht naar lokaal aansprekende talenten en grondige kennis van onze doelgroep. Deze strategie spreekt duidelijk enorm aan en levert Viacom Benelux méér fans op'.

Bron kijkcijfers: SKO, tijdvak 06:00-26:00 uur, live inclusief uitgesteld kijken. Volwassenen: 25-54 jaar
Bron YouTube: YouTube Analytics


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'The Voice van Vlaanderen' - finale (VTM)

De vier finalisten zingen nog een laatste keer de pannen van het dak in de hoop het publiek omver te blazen met hun talent en zo de overwinning in de wacht te slepen. Wie wordt de nieuwe 'Voice van Vlaanderen'?

'The Voice van Vlaanderen', om 20.40 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 02:45
    Journaallus
    08:00
    radio2 op VRT 1
  • 23:45
    Nachtlus
    07:30
    Ketnet Junior
  • 21:00
    Geen uitzending
    06:00
    Tik Tak
  • 01:25
    Geen uitzending
    06:05
    Plop & de Peppers
  • 01:35
    Geen uitzending
    07:10
    Ik vertrek XL
  • 01:30
    Geen uitzending
    11:40
    How I Met Your Mother
  • 01:05
    Geen uitzending
    13:40
    All New Traffic Cops
  • 02:25
    Baywatch
    02:10
    JAG
  • 00:10
    Geen uitzending
    06:00
    Joe
  • 01:40
    Geen uitzending
    08:30
    Nuances
  • 02:50
    Neighbours: A New Chapter
    05:00
    Geen uitzending
  • 02:55
    Geen uitzending
    02:45
    Sydney Harbour Force
  • 02:35
    Geen uitzending
    06:55
    Love It or List It
  • 01:05
    Geen uitzending
    08:00
    Murdaugh Murders: The Movie
  • 00:35
    Herhalingslus
    11:00
    Trends Talk
  • 02:39
    Jong geleerd
    06:00
    Nog Even Soezen
  • 02:50
    Sarah's Sweet Table
  • 01:45
    Tennis: Rolex Monte-Carlo Masters 2024
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 02:35
    Scott & Bailey
    02:05
    Dickensian
  • 02:53
    NOS Journaal
    02:00
    EenVandaag
  • 02:01
    Nieuwsuur
    08:00
    Vroege Vogels
  • 02:42
    Podium Zwart Unplugged
    02:31
    Sophie & Jeroen