15.000 euro boete voor VTM
woensdag 14 november 2007
De Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa) krijgt een boete van 15.000 euro opgelegd na inbreuk op de reclameregels. In de VTM-programma's 'Idool 2007' en 'Mooi Bloot' werd er te weinig onderscheid gemaakt tussen reclameboodschappen en de programma's.
D
e Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) oordeelde op basis van de uitzending van 'Idool 2007' op vrijdag 23 maart en 'Mooi Bloot' van woensdag 4 april. In beide programma's werden de regels van het Vlaams Mediadecreet niet gerespecteerd.
Tijdens 'Idool 2007' werd deelneemster Kim voorgesteld terwijl ze het tijdschrift Flair doorbladerde. In het feelgood-magazine 'Mooi Bloot' kwamen de producten van de sponsors te veel in beeld.
Het decreet bepaalt immers dat er voor de kijkers een duidelijk onderscheid moet zijn tussen reclameboodschappen en de programma's zelf.
Bron: VRTnieuws