15.000 euro boete voor VTM

woensdag 14 november 2007

De Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa) krijgt een boete van 15.000 euro opgelegd na inbreuk op de reclameregels. In de VTM-programma's 'Idool 2007' en 'Mooi Bloot' werd er te weinig onderscheid gemaakt tussen reclameboodschappen en de programma's.

D


e Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) oordeelde op basis van de uitzending van 'Idool 2007' op vrijdag 23 maart en 'Mooi Bloot' van woensdag 4 april. In beide programma's werden de regels van het Vlaams Mediadecreet niet gerespecteerd.

Tijdens 'Idool 2007' werd deelneemster Kim voorgesteld terwijl ze het tijdschrift Flair doorbladerde. In het feelgood-magazine 'Mooi Bloot' kwamen de producten van de sponsors te veel in beeld.

Het decreet bepaalt immers dat er voor de kijkers een duidelijk onderscheid moet zijn tussen reclameboodschappen en de programma's zelf.

Bron: VRTnieuws

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo VIER logo

Terwijl de strandredders de drukte in en rond het water in goede banen proberen te leiden, krijgen ze te maken met een man die van de golfbreker is gevallen en niet meer kan opstaan. Inspecteurs Thomas en Marco van de lokale politie in Oostende krijgen een oproep voor een vechtpartij, maar raken niet meteen ter plaatse. De vrijwilligers van de Blankenbergse zeereddingsdienst krijgen melding van een zeiljacht met een afgebroken mast. Er is een gezin aan boord. Hoe sneller ze ter plaatse zijn, hoe beter. Maar de zware zee maakt de reddingsoperatie er niet makkelijker op.

'De Kust is Veilig', om 21.30 uur op VIER.

Dossiers