Kijkcijfers: TMF verdubbelt marktaandeel
TMF, dat in oktober van vorig jaar koos voor een nieuwe positionering als interactief jongerenplatform, plukt hier vandaag de vruchten van. Sinds oktober kent het marktaandeel van de jongerenzender een mooie groei wat maakt dat TMF maand na maand afgetekend marktleider is binnen het jongerensegment. De cijfers bewijzen het: de nieuwe interactieve positionering van TMF is een succes.
Sinds de herlancering van TMF in oktober van vorig jaar, groeide het marktaandeel maand na maand binnen de doelgroep van de 13-30 jarigen. In januari bedraagt het marktaandeel van TMF 1,8%, goed voor een groei van maar liefst 50% t.o.v. oktober 2011. In vergelijking met januari 2011 verdubbelt TMF zelfs zijn marktaandeel! TMF is hiermee met voorsprong de grootste jongerenzender in Vlaanderen.
Als interactief communicatieplatform speelt TMF in op de behoeften van zijn doelgroep om op een snelle en interactieve manier met elkaar te communiceren. De vernieuwde TMF maakt het voor jongeren mogelijk om hun mening te geven over de zaken die ze op het scherm zien en meer nog, om ook de inhoud mee te gaan bepalen via de 'user manageable content'. Formats als 'Get The Clip' waarbij je als kijker mee de volgende clip bepaalt of 'Kill The Clip' waarbij je de mogelijkheid hebt om een clip af te voeren, drijven de interactiviteit dan ook gevoelig op.
Om de jongerendoelgroep te blijven verrassen, zorgt TMF voor een continue instroom van nieuwe interactieve toepassingen. Zo pakte de jongerenzender recent nog uit met 'Clip Quiz', een unieke interactieve format waarbij jongeren helemaal gratis hun kennis over clips en artiesten kunnen testen én zich met vrienden kunnen meten. Het volstaat om via Facebook vrienden uit te nodigen en vervolgens on air tegen elkaar te quizzen. Uniek aan Clip Quiz is tevens dat de applicatie toegankelijk is via alle mogelijke platformen (pc, smartphone, tablet…).
Bron: CIM Audimetrie, doelgroep 13-30, 2011-2012, live +6, all day.