Kijkcijfers: TMF verdubbelt marktaandeel

woensdag 8 februari 2012

TMF, dat in oktober van vorig jaar koos voor een nieuwe positionering als interactief jongerenplatform, plukt hier vandaag de vruchten van. Sinds oktober kent het marktaandeel van de jongerenzender een mooie groei wat maakt dat TMF maand na maand afgetekend marktleider is binnen het jongerensegment. De cijfers bewijzen het: de nieuwe interactieve positionering van TMF is een succes.

Sinds de herlancering van TMF in oktober van vorig jaar, groeide het marktaandeel maand na maand binnen de doelgroep van de 13-30 jarigen. In januari bedraagt het marktaandeel van TMF 1,8%, goed voor een groei van maar liefst 50% t.o.v. oktober 2011. In vergelijking met januari 2011 verdubbelt TMF zelfs zijn marktaandeel!  TMF is hiermee met voorsprong de grootste jongerenzender in Vlaanderen.

Als interactief communicatieplatform speelt TMF in op de behoeften van zijn doelgroep om op een snelle en interactieve manier met elkaar te communiceren. De vernieuwde TMF maakt het voor jongeren mogelijk om hun mening te geven over de zaken die ze op het scherm zien en meer nog, om ook de inhoud mee te gaan bepalen via de 'user manageable content'. Formats als 'Get The Clip' waarbij je als kijker mee de volgende clip bepaalt of 'Kill The Clip' waarbij je de mogelijkheid hebt om een clip af te voeren, drijven de interactiviteit dan ook gevoelig op.

Om de jongerendoelgroep te blijven verrassen, zorgt TMF voor een continue instroom van nieuwe interactieve toepassingen. Zo pakte de jongerenzender recent nog uit met 'Clip Quiz', een unieke interactieve format waarbij jongeren helemaal gratis hun kennis over clips en artiesten kunnen testen én zich met vrienden kunnen meten. Het volstaat om via Facebook vrienden uit te nodigen en vervolgens on air tegen elkaar te quizzen. Uniek aan Clip Quiz is tevens dat de applicatie toegankelijk is via alle mogelijke platformen (pc, smartphone, tablet…).

Bron: CIM Audimetrie, doelgroep 13-30, 2011-2012, live +6, all day.



Kijkcijfers

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 08:00
    radio2 op VRT 1
    07:20
    Journaallus
  • 07:30
    Ketnet Junior
    12:30
    Lentebeelden
  • 08:25
    Nachtwacht
    05:15
    Geen uitzending
  • 08:15
    Echte Verhalen: De Buurtpolitie
    05:30
    Geen uitzending
  • 08:00
    Geen uitzending
    07:15
    Project Runway
  • 01:00
    Geen uitzending
    11:40
    The Bold Type
  • 01:00
    Geen uitzending
    15:10
    All New Traffic Cops
  • 07:50
    Beverly Hills, 90210
    02:30
    Baywatch
  • 06:00
    Joe
    09:30
    Geen uitzending
  • 05:00
    Geen uitzending
    02:25
    Sports Late Night
  • 08:35
    Criminal Minds
    02:00
    Geen uitzending
  • 08:25
    Geen uitzending
    02:40
    Kitchen Commando
  • 08:05
    Love It or List It
    05:00
    Geen uitzending
  • 08:05
    Menendez: Blood Brothers
    05:00
    Geen uitzending
  • 06:00
    Herhalingslus
    11:00
    Trends Talk
  • 08:35
    Voor u getest
    06:00
    Nog Even Soezen
  • 08:25
    Guillaume's Paris
  • 07:05
    Eredivisie
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 08:20
    Father Brown
    02:45
    Midsomer Murders
  • 08:06
    Vijf seizoenen - De tuinen van Piet Oudolf
    01:44
    Mindfck
  • 08:00
    Vroege Vogels
    08:04
    Petrus in het land
  • 08:34
    Zappsport The Battle
    02:10
    NOS Jeugdjournaal met gebarentaal