'Temptation Island' is ook online een succes
Tempation Island is dé 'talk of the online town'. Toch al je kijkt naar de cijfers die 'Temptation Island' neerzet online, op facebook en via video on demand. Geen enkel ander Vlaams reality-programma is populairder bij online-bezoekers. Deze cijfers bevestigen het succes op het tv-scherm met gemiddeld 18 procent marktaandeel op de VT4-doelgroep (15-44) en pieken tot 315.000 jonge en actieve laatavond-kijkers.
O
p de sociale-netwerksite facebook groeide de aanhang van 'Temptation'-fans zienderogen. In slechts enkele weken mocht het programma rekenen op maar liefst 26.405 fans. Op donderdag 5 maart hadden de fans de 'Temptation' microbe goed te pakken en kwamen er maar liefst 4500 fans bij. De video's op facebook worden gemakkelijk duizend keer per dag opgevraagd en bekeken.
Facebook polls zoals 'Zal Fré de nieuwe Gringo van 'Temptation Island' worden?' of 'Welk koppel heeft het minste kans om 'Temptation Island' te overleven?' leven meer dan ooit bij de kijker.
Ook de typerende cadeautjes waarmee vrienden elkaar op facebook kunnen verrassen zijn helemaal in 'Temptation'-stijl gegoten. 'Sex en Tetten' werd meer dan 5000 keer 'cadeau' gedaan. Maar ook een 'Lapdance' (4500 keer) en 'Den drank is den duvel' (4400 keer) zijn graag gegeven geschenkjes.
Ook het bezoekersaantal van de website van 'Temptation Island' stijgt elke week. Op dinsdag en donderdag - de uitzenddagen van het programma - komen er gemakkelijk 20.000 geïnteresseerden langs.Op dinsdag 10 maart kende de website een nieuw record met 21.400 unieke bezoekers. De hoogtepunten uit het programma – die te bekijken zijn op de VT4 website- worden per dag 29.000 keer opgevraagd. In totaal werden de webclips meer dan 400.000 keer bekeken.
'Temptation Island' is eveneens ook dé topper bij VOD- video on demand. Een zeer mooie 66% van het aantal opvragingen zijn previews van 'Temptation Island'.
Marketing Manager SBS Belgium Yf Brodala: ''Temptation Island' activeren via facebook kaderde in een nieuwe marketingstrategie van de SBS merken met als doelstelling waardevolle content op de juiste platformen te promoten. Het is belangrijk om in de wereld van Social Media 'actief en creatief' aanwezig te zijn in de omgeving van de doelgroep en hen de juiste 'online tools' aan te bieden om een online community te verwezenlijken.Dat de doelgroep deze online tools ook direct heeft opgepikt is een zeer leuke vaststelling. Let vooral ook op het aantal reacties er op de VT4 site en facebook verschijnen 'tijdens' de uitzending. De interactieve doelgroep doet aan multitasking en SBS speelt hierop in: TV, online en later, in april, ook via de 'Temptation Party's'.'