'Temptation Island' is ook online een succes

woensdag 18 maart 2009

Tempation Island is dé 'talk of the online town'. Toch al je kijkt naar de cijfers die 'Temptation Island' neerzet online, op facebook en via video on demand. Geen enkel ander Vlaams reality-programma is populairder bij online-bezoekers. Deze cijfers bevestigen het succes op het tv-scherm met gemiddeld 18 procent marktaandeel op de VT4-doelgroep (15-44) en pieken tot 315.000 jonge en actieve laatavond-kijkers.

O


p de sociale-netwerksite facebook groeide de aanhang van 'Temptation'-fans zienderogen. In slechts enkele weken mocht het programma rekenen op maar liefst 26.405 fans. Op donderdag 5 maart hadden de fans de 'Temptation' microbe goed te pakken en kwamen er maar liefst 4500 fans bij. De video's op facebook worden gemakkelijk duizend keer per dag opgevraagd en bekeken.

Facebook polls zoals 'Zal Fré de nieuwe Gringo van 'Temptation Island' worden?' of 'Welk koppel heeft het minste kans om 'Temptation Island' te overleven?' leven meer dan ooit bij de kijker.

Ook de typerende cadeautjes waarmee vrienden elkaar op facebook kunnen verrassen zijn helemaal in 'Temptation'-stijl gegoten. 'Sex en Tetten' werd meer dan 5000 keer 'cadeau' gedaan. Maar ook een 'Lapdance' (4500 keer) en 'Den drank is den duvel' (4400 keer) zijn graag gegeven geschenkjes.

Ook het bezoekersaantal van de website van 'Temptation Island' stijgt elke week. Op dinsdag en donderdag - de uitzenddagen van het programma - komen er gemakkelijk 20.000 geïnteresseerden langs.Op dinsdag 10 maart kende de website een nieuw record met 21.400 unieke bezoekers. De hoogtepunten uit het programma – die te bekijken zijn  op de VT4 website- worden per dag 29.000 keer opgevraagd. In totaal werden de webclips meer dan 400.000 keer bekeken.

'Temptation Island' is eveneens ook dé topper bij VOD- video on demand. Een zeer mooie 66% van het aantal opvragingen zijn previews van 'Temptation Island'.

Marketing Manager SBS Belgium Yf Brodala: ''Temptation Island' activeren via facebook kaderde in een nieuwe marketingstrategie van de SBS merken met als doelstelling waardevolle content op de juiste platformen te promoten. Het is belangrijk om in de wereld van Social Media 'actief en creatief' aanwezig te zijn in de omgeving van de doelgroep en hen de juiste 'online tools' aan te bieden om een online community te verwezenlijken.Dat de doelgroep deze online tools ook direct heeft opgepikt is een zeer leuke vaststelling. Let vooral ook op het aantal reacties er op de VT4 site en facebook verschijnen 'tijdens' de uitzending. De interactieve doelgroep doet aan multitasking en SBS speelt hierop in: TV, online en later, in april, ook via de 'Temptation Party's'.'


DOSSIER: 'Temptation Island: De 7 Hoofdzonden' (VT4)

volledig dossier

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 13:00
    VRT NWS journaal 13u
    07:55
    Journaallus
  • 12:30
    Lentebeelden
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 13:05
    DierenDetectives
    05:00
    Geen uitzending
  • 13:00
    VTM Nieuws (13 uur)
    05:30
    Geen uitzending
  • 12:50
    Renovate Don't Relocate
  • 12:30
    Geen uitzending
    11:45
    Siren
  • 10:15
    Geen uitzending
    13:35
    Te bepalen
  • 13:10
    Baywatch
    02:10
    JAG
  • 10:00
    Joe
    09:30
    Geen uitzending
  • 12:15
    De Tafel van Gert
    04:50
    Geen uitzending
  • 13:05
    Criminal Minds
    05:00
    Geen uitzending
  • 12:55
    Pawn Stars: Best Of
    02:20
    Backroad Truckers
  • 12:35
    Love Island
    05:00
    Geen uitzending
  • 12:25
    Ex-Wife Killer
    05:00
    Geen uitzending
  • 13:00
    Z-Extra
    06:00
    Herhalingslus
  • 13:13
    Zo doe je het!
    06:00
    Nog Even Soezen
  • 12:55
    Snel, Makkelijk & Lekker
    02:10
    De Wereldkeuken
  • 13:00
    Eredivisie
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 12:25
    Death in Paradise
    02:35
    Vienna Blood
  • 13:00
    NOS Journaal
    02:02
    EenVandaag
  • 13:00
    NOS Journaal
    08:00
    Vroege Vogels
  • 13:16
    Zin in Zappelin
    02:51
    NOS Jeugdjournaal met gebarentaal