Luistercijfers: Recordcijfers in juni voor Qmusic en JOE

Qmusic heeft in juni een indrukwekkend marktaandeel van 21,6% behaald, het hoogste van dit jaar. Hiermee verstevigt de zender haar positie als absolute nummer één binnen de doelgroep 20-49 jaar volgens de nieuwste cijfers van het NMO Luisteronderzoek.
Ook JOE behaalt een nieuw record: met een marktaandeel van 7,5% bereikt de radiozender de hoogste score ooit.
Qmusic behaalt met FOUT hoogste marktaandeel van dit jaar tot nu toe
Voor de zesde maand op rij dit jaar is Qmusic marktleider in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar. In juni behaalde Qmusic een gemiddeld marktaandeel van 21,6%, niet eerder werd dit jaar zo'n hoog marktaandeel behaald. In de doelgroep 13+ is Qmusic eveneens de absolute nummer één van Nederland met een marktaandeel van 12,5%. Qmusic bereikte ruim 7,2 miljoen luisteraars (13+).
Juni stond traditiegetrouw in het teken van FOUT met een nieuw Foute Anthem van Guus Meeuwis & MAKSIM, nieuwe Foute covers, een gloednieuwe editie van 'De Foute 1500' en ter afsluiting het feest der feesten: de Foute Party.
Ook de ochtendshow van Mattie & Marieke en de middagshow van Domien dragen sterk bij aan het succes van Qmusic. Beide shows zijn met respectievelijk 21,6% en 22,9% marktaandeel binnen de doelgroep 20-49 jaar voor de zesde keer op rij de best beluisterde programma’s in de ochtend- en middagspits.
Hoogste marktaandeel ooit voor JOE met 'Topmaand'
Sinds de start van JOE laten de marktaandelen een stijgende trend zien. In juni behaalt JOE met een marktaandeel van 7,5% in de doelgroep 20-49 jaar het hoogste marktaandeel sinds haar introductie. JOE groeit hiermee 17% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. JOE bereikte deze maand 5,2 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van een miljoen ten opzichte van juni vorig jaar.
Juni was voor JOE letterlijk een 'Topmaand', waarin elke dag een themalijst te horen was. Achtereenvolgens werden de Filmhit Top 100, de Zomerhit Top 100, de Duet Top 100 en de One Hit Wonder Top 100 uitgezonden.
Naast de themalijsten is 'De Coen & Sander Show' onderdeel van het succes van JOE. De ochtendshow van JOE blijft groeien en staat met een marktaandeel van 6,7% inmiddels op plaats vier in Nederland.
Aantal luisteraars voor Radio van DPG Media blijft groeien
De radiogroep van DPG Media bereikt in juni 10,2 miljoen luisteraars (13+), een stijging van 450.000 luisteraars ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Het gezamenlijke marktaandeel binnen de doelgroep 20-49 jaar komt uit op 31,8%, het hoogste niveau van dit jaar tot nu toe.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Marktaandeel doelgroep 20-49 jaar. Ma-Zo 06:00-24:00 uur.