Kijkcijfers vrijdag: Vliegende start voor 'De Hoofdprijs'

zaterdag 14 maart 2009

De nieuwe dramaserie 'De Hoofdprijs' is gisteren uitstekend van start gegaan. Meer dan 1,3 miljoen kijkers stemden af op de serie, wat goed was voor een marktaandeel van 22,3% in de doelgroep 20-49 jaar*. Hiermee was 'De Hoofdprijs' na 'het 8-uur Journaal' het best bekeken programma van de avond. SBS 6 begon gisteren met een dubbele aflevering. De serie is nog 12 weken lang elke vrijdagavond om 20.30 uur op de familiezender te zien. Een dvd-box met alle afleveringen zal meteen na afloop van het seizoen verkrijgbaar zijn.

O


ndanks de zware concurrentie van onder andere de WK Afstanden Langebaanschaatsen, wist 'De Hoofdprijs' op de vertrouwde vrijdagavond van SBS 6 vanaf het moment van uitzenden de meeste kijkers te trekken. Tina Nijkamp, programmaleider SBS 6, is verheugd over de kijkcijfers: "Nederland is daadwerkelijk een topserie rijker. Toen Johan Nijenhuis het script kwam presenteren, waren we bij SBS 6 al gelijk enthousiast. We zijn blij dat nu blijkt dat ook de kijkers deze serie omarmen die amusement biedt voor het hele gezin. De cast zet een topprestatie neer waar we enorm trots op zijn."

In de nieuwe dramaserie 'De Hoofdprijs', van de hand van Johan Nijenhuis en Alain de Levita (NL Film & TV), draait het om drie families waarvan er twee een enorm geldbedrag winnen in een loterij. De oer-Hollandse manier van omgaan met geld staat hierbij centraal. Dit levert tragische, komische maar vooral ook herkenbare situaties op. SBS 6 zond gisteren een dubbele aflevering uit. De kijkers maakten kennis met de volkse en uitbundige familie Moes, de ingetogen familie Leenders en de steenrijke familie Bestevaer. De eerste twee afleveringen zijn woensdag en donderdag rond de klok van 23.15 uur nogmaals te bekijken. Ook op SBS6.nl zijn de afleveringen via de link programma gemist terug te zien.

Het succes van de thema-avond over geld bij SBS 6 is compleet met een uitstekende score voor het nieuwe programma 'Word Ik Rijk?'. Henkjan Smits wist met zijn indringende portretten van markante miljonairs om 23.15 uur een marktaandeel van 15,4% te behalen in de doelgroep 20 – 49 jaar.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

Pink Xmas met VIJF en Qozmo (foto: VIJF - © SBS Belgium 2019)

Elise Donner is mede-eigenaar van het reisbureau van haar harteloze ex-man. Sinds de scheiding maakt hij het Elise op verschillende manieren erg lastig. Elise heeft het plan met Kerstmis een date te vinden, om haar ex jaloers te maken. Daarnaast wil ze de feestdagen ook niet in haar eentje doorbrengen. Per toeval ontmoet Elise in een winkelcentrum Nick, een knappe en machtige advocaat. Nick is ook alleenstaand en er ontstaat meteen een band tussen de twee.

'The Mistletoe Promise', om 20.30 uur op VIJF.

Dossiers