Kijkcijfers vrijdag: Vliegende start voor 'De Hoofdprijs'
De nieuwe dramaserie 'De Hoofdprijs' is gisteren uitstekend van start gegaan. Meer dan 1,3 miljoen kijkers stemden af op de serie, wat goed was voor een marktaandeel van 22,3% in de doelgroep 20-49 jaar*. Hiermee was 'De Hoofdprijs' na 'het 8-uur Journaal' het best bekeken programma van de avond. SBS 6 begon gisteren met een dubbele aflevering. De serie is nog 12 weken lang elke vrijdagavond om 20.30 uur op de familiezender te zien. Een dvd-box met alle afleveringen zal meteen na afloop van het seizoen verkrijgbaar zijn.
O
ndanks de zware concurrentie van onder andere de WK Afstanden Langebaanschaatsen, wist 'De Hoofdprijs' op de vertrouwde vrijdagavond van SBS 6 vanaf het moment van uitzenden de meeste kijkers te trekken. Tina Nijkamp, programmaleider SBS 6, is verheugd over de kijkcijfers: "Nederland is daadwerkelijk een topserie rijker. Toen Johan Nijenhuis het script kwam presenteren, waren we bij SBS 6 al gelijk enthousiast. We zijn blij dat nu blijkt dat ook de kijkers deze serie omarmen die amusement biedt voor het hele gezin. De cast zet een topprestatie neer waar we enorm trots op zijn."
In de nieuwe dramaserie 'De Hoofdprijs', van de hand van Johan Nijenhuis en Alain de Levita (NL Film & TV), draait het om drie families waarvan er twee een enorm geldbedrag winnen in een loterij. De oer-Hollandse manier van omgaan met geld staat hierbij centraal. Dit levert tragische, komische maar vooral ook herkenbare situaties op. SBS 6 zond gisteren een dubbele aflevering uit. De kijkers maakten kennis met de volkse en uitbundige familie Moes, de ingetogen familie Leenders en de steenrijke familie Bestevaer. De eerste twee afleveringen zijn woensdag en donderdag rond de klok van 23.15 uur nogmaals te bekijken. Ook op SBS6.nl zijn de afleveringen via de link programma gemist terug te zien.
Het succes van de thema-avond over geld bij SBS 6 is compleet met een uitstekende score voor het nieuwe programma 'Word Ik Rijk?'. Henkjan Smits wist met zijn indringende portretten van markante miljonairs om 23.15 uur een marktaandeel van 15,4% te behalen in de doelgroep 20 – 49 jaar.