Sterke najaarsprogrammering voor PRIME

Vrijdag presenteerde PRIME, de betaalzender van Telenet en beschikbaar in heel Vlaanderen en Brussel, zijn programmatie voor het najaar 2007. Daarbij valt op dat er verder gekozen wordt voor topfilms, meer series, het beste buitenlandse voetbal en NBA basket.
V
rijdag presenteerde PRIME, de betaalzender van Telenet en beschikbaar in heel Vlaanderen en Brussel, zijn programmatie voor het najaar 2007. Daarbij valt op dat er verder gekozen wordt voor topfilms, meer series, het beste buitenlandse voetbal en NBA basket.
'Door het verlies van de uitzendrechten van de Belgische voetbalcompetitie hebben wij een lichte daling gekend van het aantal abonnees, maar sinds begin 2006 groeit PRIME' zegt Jo Van Gorp, Executive Vice President Residential Marketing 'Wij zijn erg blij met dit resultaat en gaan op ons elan verder. De imagocampagne rond PRIME begint zijn vruchten af te werpen : PRIME is niet meer de onbekende en dus onbeminde betaalzender, maar één van de stevige groeifactoren van Telenet Digital TV'.
Sterk najaarsaanbod
Om verder te kunnen blijven groeien heeft PRIME bewust gekozen voor kwaliteit én kwantiteit voor het najaar 2007. Op PRIME One – het blockbusterkanaal bij uitstek – staan onder andere Pirates of the Carribean, Dead Man's Chest, Miami Vice en The Da Vinci Code. PRIME Action blijft onvervalste actie en spanning brengen met oa Poseidon, The Sentinel en Children of Men. PRIME Fezztival verrast met Capote en Volver. Speciaal voor kids en tieners brengt Prime ONE de première van Plop in de Stad, Ice Age : the meltdown en Kruistocht in Spijkerbroek.
De toenemende populariteit van series wereldwijd heeft ook impact op de PRIME programmatie. Na intensief kijkonderzoek werd in het voorjaar al een apart kanaal PRIME Movies & Series gelanceerd. Ook in het najaar brengt PRIME opnieuw sterke, gedurfde en exclusieve series naar Vlaanderen met onder andere het meeslepende drama Cane, de keiharde en overal bejubelde politieserie The Wire en het intrigerende Mad Men. Verder ook nieuwe seizoenen van nu al klassiekers als Deadwood, Weeds, the 4400 en Brothers & Sisters.
'Series worden belangrijker voor PRIME' verduidelijkt Anouk Mertens, Vice President Media bij Telenet. 'Wij zien dat de grote studio's meer investeren in de kwaliteit van series. Als betaalzender kunnen wij iets meer risico nemen en voor ons kennerspubliek net die series aankopen en programmeren die dat tikkeltje gedurfder zijn. Met Lost hebben wij al twee jaar geleden bewezen dat de aankoopverantwoordelijken bij ons een neus hebben voor kwaliteit, lang voor ze opgepikt worden door open air zenders. Ook Weeds en the 4400 waren eerst op Prime te zien en worden nu op andere zenders gebracht'.