Mark Uytterhoeven moet reclame leuker maken
Uitgesteld tv-kijken is allesbehalve een zege voor de adverteerders. Steeds meer worden reclameblokken doorgespoeld. En dat is natuurlijk nefast voor de inkomsten van die adverteerders. Bij SBS Belgium werken ze nu aan enkele initiatieven die reclameboodschappen weer sexy moeten maken.
Deze herfst is een cruciaal najaar voor de zenders VT4 en VIJFtv. Reclame blijft een belangrijk onderdeel van beide tv-kanalen. Het is dan ook noodzakelijk om zoveel mogelijk adverteerders tevreden te stellen. Daarom werkt Mark Uytterhoeven met Woestijnvis dezer dagen enkele voorstellen uit om de reclameblokken 'leuker' te maken. In eerste instantie wordt gedacht aan humoristische clipjes tussendoor. In Nederland deden ze zoiets destijds ook met de sketches van Loekie de leeuw.
'Donderdag zullen we meer vertellen over de manier waarop we in het najaar met reclame willen omgaan', zegt Kristof Demasure, woordvoerder van VT4 in Het Nieuwsblad.
Bij de Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) zijn ze vooralsnog niet van plan om humor tussen hun reclameblokken te steken. De groep deed dit ooit al met sketches van Rob Vanoudenhoven, maar vond het effect ervan te beperkt om ermee door te gaan. Eind deze week ziet de VMMa haar belangrijkste adverteerders om de strategie voor het najaar te bespreken.
Ook bij kabeloperator Telenet wordt volop aan initiatieven gewerkt om reclame weer interessant te maken voor de kijkers. Zo denken ze daar bijvoorbeeld aan een systeem waardoor een kijker enkel de reclame te zien krijgt die hem interesseert. Meer details zijn hierover echter nog niet bekend.
Bron: nieuwsblad.be