Kijkcijfers: 'De Mol' marktleider op zondagavond op VVA 18-54

maandag 11 maart 2019

Gisteren kregen de kandidaten van het nieuwe seizoen van 'De Mol' een verrassing van formaat: er is nog geen mol gekozen. Spanning alom en dat weerspiegelde zich ook in de erg sterke kijkcijfers.

Aflevering 1 wist maar liefst 953.000 Mollenjagers te strikken, goed voor een heel mooi marktaandeel van 47,2% op de zenderdoelgroep VVA 18-54. Ter vergelijking: in 2018 keken er 1.039.000 kijkers naar aflevering 1 op de dag zelf (48%), in 2017 waren dat er 875.000 (37,7%) en in 2016 lokte het programma 943.000 kijkers (45,3%).


Ook 'Café De Mol' op VIER kon Vlaanderen bekoren later op de avond en haalde 391.000 kijkers (20,9%). Daarmee zit het programma op niveau van vorig jaar: toen keken er 405.000 kijkers (25.5%) na aflevering 1. Ook vóór de aflevering maakten Elodie Ouedraogo en Gilles Van Bouwel Vlaanderen warm voor 'De Mol': 326.000 kijkers (25%).

Bron: CIM TV Noord

DOSSIER: 'De Mol' op VIER

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo Canvas logo

Australië, het land dat in de tijd van de dinosaurussen op drift raakte. Hier tref je merkwaardige en wonderlijke dieren aan die je nergens anders ter wereld vindt. In de jungle ontmoeten we de kasuaris, een van de gevaarlijkste vogels op aarde. Meer in het binnenland trotseren kangoeroes en wombats sneeuwstormen en bossen vol gombomen worden bevolkt door nooit eerder geziene roofdieren. In het rode woestijnhart van het continent drinken reptielen via hun huid en gaan grote zwermen grasparkieten op zoek naar water. Op verborgen eilanden zwerft de Tasmaanse duivel rond en in zee komen duizenden haaien samen voor een heel speciale gebeurtenis.

'Seven Worlds, One Planet: Australia', om 20.55 uur op Canvas.

Dossiers