Eén neemt afscheid van de cirkels
Vanaf maandag 2 februari pakt Eén uit met een nieuwe look. De bewegende cirkels die in 2005 hun intrede deden, maken plaats voor een wit, lichtgevend logo en krachtige programmatitels. 'Met de nieuwe look wil het net zijn programma's nog meer in de kijker zetten', aldus netmanager Jean Philip De Tender.
O
p 2 februari neemt Eén afscheid van de schuivende cirkels die vier jaar lang het handelsmerk van de zender waren. In de nieuwe stijl maken de cirkels plaats voor één centrale, gloeiende bol. De bol is wit en verschijnt telkens tegen een andere achtergrondkleur. In totaal zullen tien verschillende achtergrondkleuren gebruikt worden, maar de hoofdkleuren zijn geel, fuchsia, limoengroen en blauw.
De programmatitels verschijnen voortaan in grote letters en tegen verschillende felle kleuren centraal in beeld. Netmanager Jean Philip De Tender van Eén: 'Met de nieuwe look wil Eén zijn vele sterke programma's beter in de verf zetten en de promotie op het scherm nog doeltreffender maken. Bovendien zorgen de grote titels voor een duidelijkere link tussen Eén en zijn programma's.'
Ontwikkeling
De nieuwe stijl werd ontwikkeld door het Franse bureau Gédéon in samenwerking met de VRT-promocel en de muziek is van Look & Listen. De voor Eén zo kenmerkende cirkels en bollen deden voor het eerst hun intrede bij de omschakeling van TV1 naar Eén in 2005 en kregen al eens een nieuw likje verf in januari 2007. Twee jaar later waait er dus opnieuw een frisse wind door het stijlboek van Eén.
Website
Ook de website van Eén wordt vanaf maandag 2 februari aangepast aan de nieuwe look.
Ontdek de foto's van 'Flikken 10' op de Facebook-pagina van TV-Visie.