The Entertainment Group België gaat onafhankelijk verder
Vanaf heden zal The Entertainment Group België zelfstandig verder gaan. Het bedrijf en haar activiteiten wordt overgenomen door de huidige directeur Henk Vermeulen van het moederbedrijf The Entertainment Group Nederland. Artiesten zoals Stan Van Samang, Roel Vanderstukken, Sandrine maar ook Marktrock en Zo is er maar één komen zo in Belgische handen.
D
e management buy-out betekent dat vanaf heden het bedrijf verder gaat onder leiding van Henk Vermeulen. 'Ik ben erg tevreden dat we de succesvolle activiteiten kunnen voortzetten en dat we een doorstart kunnen maken', aldus Vermeulen. Het bedrijf zal binnenkort onder een andere naam verder gaan.
The Entertainment Group België wordt een onafhankelijk entertainmentbedrijf die de belangen zal blijven vertegenwoordigen van o.a. Stan Van Samang, Roel Vanderstukken en Sandrine. Ook de succesvolle televisieformats als 'Zo is er Maar Eén', 'De weg naar Mekka' en de toekomstige tv-projecten blijven via Telesaurus – eigendom van The Entertainment Group België – tot de activiteiten van het bedrijf behoren, net als de boekingen.
Continuïteit
Voor Vermeulen is het verzekeren van de continuiteit binnen het bedrijf één van de absolute prioriteiten. 'Met deze sterke entertainmentmerken volledig in Belgische handen zullen we de Belgische markt nog beter kunnen bedienen. Wel zullen wij daar waar mogelijk blijven samenwerken met The Entertainment Group Nederland', aldus Henk Vermeulen.
Marktrock
Op 14 en 15 augustus 2009 organiseert TEG België het gratis en 100 % Belgische muziekfestival 'Marktrock' in Leuven. 'De mensen in Leuven mogen op hun twee oren slapen, Marktrock 2009 gaat zeker door. Het is trouwens ons streefdoel om begin juni de volledige affiche bekend te maken', aldus Henk Vermeulen.
Naast Marktrock 2009 zal TEG België ook de organisatie in handen nemen van de 5 concerten van 'Zo is er Maar Eén' en produceert het bedrijf ook de muziekspecial op 11 juli, te bekijken op één.
TEG België is in twee jaar tijd uitgegroeid tot een belangrijke speler op de markt van muziek, concerten, events, bookingen en televisie. Het bedrijf werkt volgens het full circle model (360° graden).