Luistercijfers: Qmusic en JOE winnaars deze zomer

Qmusic heeft in juli een marktaandeel van maar liefst 22,0% behaald, goed voor een groei van 5% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Hiermee verstevigt de zender zijn positie als absolute nummer één binnen de doelgroep 20-49 jaar volgens de nieuwste cijfers van het NMO Luisteronderzoek.
Ook JOE boekt winst: met een marktaandeel van 7,1% groeit de zender 11% ten opzichte van vorig jaar.
Qmusic behaalt de meeste winst van alle radiozenders
Voor de zevende maand op rij dit jaar is Qmusic marktleider in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar. In juli behaalde Qmusic een gemiddeld marktaandeel van 22,0%, niet eerder dit jaar werd zo’n hoog marktaandeel behaald. De zender groeit hiermee ten opzichte van juli 2024 1,1 procentpunt (+5%). Geen enkel ander radiostation wist deze maand zoveel winst te boeken. Qmusic bereikte in juli 7,4 miljoen luisteraars (13+), ruim 400.000 meer dan vorig jaar.
JOE groeit elf maanden op rij
In juli behaalt JOE een marktaandeel van 7,1% in de doelgroep 20-49 jaar. JOE groeit hiermee 0,7 procentpunt (+11%) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. JOE is hiermee na Qmusic de grootste stijger. JOE laat sinds de start van de zender een stijgende trend zien en groeit nu elf maanden op rij ten opzichte van het jaar ervoor. JOE bereikte deze maand 5,3 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van bijna 800.000 ten opzichte van juli vorig jaar.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Marktaandeel doelgroep 20-49 jaar. Ma-Zo 6.00-24.00 uur.