Nieuwe vormgeving voor TV Oranje

Muziekzender TV Oranje, onderdeel van het televisiepakket MUZIEKKIOSK, heeft dinsdag 4 oktober een nieuwe vormgeving doorgevoerd. De 'zender met muziek van eigen bodem' heeft zich voor de nieuwe grafische omlijsting laten inspireren door typisch Hollandse kenmerken als trapgevels en windmolens.
Zo zijn de titelbalken bij de muziekclips voortaan uitgevoerd in Delfts blauw.
Social media
Nieuw is de live integratie van social media in de uitzendingen. TV Oranje toont nu bij de clips de Facebook profielfoto van de artiest, plus de meest recente Facebook post (van de afgelopen twee dagen). Op deze manier wil TV Oranje nog meer een schakel vormen tussen de Nederlandse artiesten en hun fans. Met name voor opkomende artiesten en jong talent biedt de koppeling met Facebook nieuwe mogelijkheden.
Verzoekparade
Ook de 'TV Oranje Verzoekparade' is in een nieuw jasje gestoken. De samenstelling van de keuzelijst blijft ongewijzigd: dagelijks kunnen liefhebbers van Nederlandse muziek via de website van TV Oranje een stem uitbrengen op hun favoriete clip. De clips met de meeste stemmen zijn elke avond te zien van 18.00 tot 19.00 uur. Alle stemmen voor de Verzoekparade tellen mee voor de eindejaarslijst 'TV Oranje Top 1000', die eind december wordt uitgezonden.