Kijkcijfers: Comedy Central Nederland beleeft beste maand juli ooit

woensdag 2 augustus 2017

Viacom Benelux-zender Comedy Central beleefde in juli haar beste maand ooit. De zender, die in 10 jaar tijd de vaste comedy bestemming is geworden voor Nederlandse fans, steeg in juli naar een marktaandeel van 4,0% in de doelgroep 20-49 jaar. Een stijging van 19% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Viacom Benelux wist afgelopen maand wederom haar positie te claimen onder de gewilde millennials-doelgroep. Mede dankzij de succesvolle finale van de lokale producties 'Ink Master – Meesters van de Lage Landen' (Spike) en de guilty pleasure show 'Ex on the Beach: Double Dutch' (MTV). Het mediabedrijf zag het marktaandeel onder millennials ten opzichte van vorig jaar met 23% stijgen naar 10.8% met de merken MTV, Comedy Central en Spike.


Nickelodeon
Viacom Benelux’ kinderzender Nickelodeon was met 22,4% marktaandeel wederom marktleider in de doelgroep 6-12 jaar. Best bekeken shows op Nickelodeon waren afgelopen maand 'Thundermans' en 'Game Shakers'.

MTV
De seizoensfinale van 'Ex on the Beach: Double Dutch' trok gemiddeld 250.000 kijkers tijdens de première op TV. Daarnaast bereikte de show nog eens meer dan 147 duizend kijkers via catch-up via de website van MTV, de onlangs gelanceerde MTV Play-app en de partnerships met providers. Onder millennials was de seizoensfinale zelfs de best bekeken reality aflevering in Nederland in juli.

Maurice Hols, SVP en General Manager van Viacom Benelux: 'Als mediabedrijf weten we per merk shows neer te zetten en online en offline bestemmingen te bouwen die echt speciaal zijn ontwikkeld voor de doelgroep. Veelal spraakmakend, soms controversieel en edgy. We durven keuzes te maken en respecteren onze fans. Waar een ander bij een show als 'Just Tattoo of Us' op de kast springt omdat we de regels veranderen, zien wij een show die gaat over vriendschap en het creëren van impactvolle momenten. Hetzelfde geldt voor een 'Ex on the Beach: Double Dutch' en 'Ink Master – Meesters van de Lage Landen'. Dat maakt dat fans ons keer-op-keer weten te vinden.'

Comedy Central
De #1 comedy bestemming van Nederland beleefde in juli haar beste maand ooit. De zender werd 10 jaar geleden naar Nederland gehaald om de liefhebbers van comedy te bedienen en weet deze positie nog steeds waar te maken. De meest bekeken shows in juli op Comedy Central waren 'Friends', 'Modern Family' en 'Family Guy'.

Spike
Niet alleen MTV, maar ook Spike had een goed scorende finale van een lokale productie: 'Ink Master – Meesters van de Lage Landen'. De finale bereikte op maandag 3 juli gemiddeld 94.000 kijkers, met een marktaandeel van 3,7% onder volwassenen. Met uitgesteld kijken kwamen daar nog gemiddeld 50.000 kijkers bij. Meest populaire shows op Spike waren in juli: 'Bar Rescue', 'Face Off' en 'Ink Master'.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

Raymond van het Groenewoud (foto: © VRT 2020)

Raymond kijkt terug op de jaren 70, de jaren van zijn doorbraak, tot het hem te veel wordt. In 1981 trekt hij de stekker eruit en hij gaat voor onbepaalde tijd op retraite.

'Raymond!', om 21.30 uur op Eén.

Dossiers