VTM-baas Segers: 'Floppen Robland is mijn schuld!'
vrijdag 28 april 2006

VTM-programmadirecteur Jan Segers is hard voor zichzelf.'Ik neem de verantwoordelijkheid volledig op mij'. In een gesprek met De Standaard blijft hij de kwaliteit van 'Robland' verdedigen maar geeft hij zijn inschattingsfouten toe.
Sege
rs is nu zeker dat hij Rob beter had moeten beschermen in het programmaschema van VTM. 'Er waren vooraf zoveel argumenten voor om op zondagavond uit te zenden, maar we hebben die topmatch verloren', aldus Segers.
Door het floppen van 'Robland' leeft in Vlaanderen de indruk dat het slecht gaat met VTM, maar dat is volgens de programmadirecteur helemaal niet waar. Segers is duidelijk: 'We zitten nog wel in een zwakke periode, maar het is zeker niet dramatisch'.
De twee VMMa-zenders haalden dit jaar samen 35.5% marktaandeel tegenover 32.9% in dezelfde periode van vorig jaar. De stijging is vooral te danken aan KANAALTWEE dat met 'Big Brother' en '71° Noord' mooie resultaten haalt. In april ging VTM wel lichtjes achteruit, van 24.7% naar 24% marktaandeel.
Opvallend is ook dat VTM zijn aanvallen nu niet langer op de VRT richt. Vooral de andere commerciële zenders lijken nu de gevaarlijke concurrenten. Volgens Segers zijn het VT4, VIJFtv of Vitaya die een gevaar vormen voor de VMMa. Zij happen een steeds groter deel uit de reclamekoek. De VRT mag dan al marktleider zijn, hun dominante aanwezigheid zorgt niet voor minder inkomsten uit reclame voor de VMMa.
Het laatste TV-nieuws in iedere dag in jouw mailbox?
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief 'TV-Visie extra' via dit invulformulier. Een aanrader!
Bron: De Standaard
rs is nu zeker dat hij Rob beter had moeten beschermen in het programmaschema van VTM. 'Er waren vooraf zoveel argumenten voor om op zondagavond uit te zenden, maar we hebben die topmatch verloren', aldus Segers.
Door het floppen van 'Robland' leeft in Vlaanderen de indruk dat het slecht gaat met VTM, maar dat is volgens de programmadirecteur helemaal niet waar. Segers is duidelijk: 'We zitten nog wel in een zwakke periode, maar het is zeker niet dramatisch'.
De twee VMMa-zenders haalden dit jaar samen 35.5% marktaandeel tegenover 32.9% in dezelfde periode van vorig jaar. De stijging is vooral te danken aan KANAALTWEE dat met 'Big Brother' en '71° Noord' mooie resultaten haalt. In april ging VTM wel lichtjes achteruit, van 24.7% naar 24% marktaandeel.
Opvallend is ook dat VTM zijn aanvallen nu niet langer op de VRT richt. Vooral de andere commerciële zenders lijken nu de gevaarlijke concurrenten. Volgens Segers zijn het VT4, VIJFtv of Vitaya die een gevaar vormen voor de VMMa. Zij happen een steeds groter deel uit de reclamekoek. De VRT mag dan al marktleider zijn, hun dominante aanwezigheid zorgt niet voor minder inkomsten uit reclame voor de VMMa.
Het laatste TV-nieuws in iedere dag in jouw mailbox?
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief 'TV-Visie extra' via dit invulformulier. Een aanrader!
Bron: De Standaard