Totally Yours: nieuwe interactieve TMF
Vanaf maandag 3 oktober pakt jongerenzender TMF uit met een vernieuwde identiteit. Een breed kwalitatief muziekaanbod en dialoog met de kijker staan hierbij centraal. TMF groeit hiermee uit tot een interactief communicatieplatform voor zijn doelgroep. Naast een nieuwe programmering meet de zender zichzelf ook een vernieuwde look aan.
'TMF, Totally Yours' is voortaan de baseline van TMF. Hiermee geeft de jongerenzender duidelijk aan waar deze voor staat: een communicatieplatform volledig ter beschikking van zijn doelgroep. TMF speelt hiermee in op de behoeften van de hedendaagse jongeren: op een snelle en interactieve manier met elkaar communiceren. Jongeren zijn vandaag op zoek naar interactie, dialoog en engagement. Dat is precies wat TMF hen vanaf 3 oktober zal gaan bieden.
Voor het eerst kunnen jongeren niet alleen hun mening geven over wat ze op TMF zien, maar zullen zij ook mee de inhoud gaan bepalen. TMF evolueert hiermee van 'user generated content' naar 'user manageable content'. Kortom, een nieuwe programmering, 100% afgestemd op de huidige jongerencultuur.
Met formats als 'Get The Clip' waarbij kijkers zelf de volgende clip bepalen of 'Kill The Clip' waarbij kijkers dan weer de mogelijkheid hebben om een clip af te voeren, drijft TMF de interactiviteit gevoelig op. Andere voorbeelden van interactieve programma’s die TMF kijkers vanaf 3 oktober te zien krijgen zijn 'Meet & Greet', de wekelijkse chatsessie met een bekend persoon en 'Vidications', het programma waarin kijkers zelf VJ zijn en hun favoriete clip aan iemand kunnen opdragen, voorzien van een persoonlijke boodschap.
Naast het interactieve luik blijft muziek een vaste waarde binnen de TMF programmering. Zowat 90% van het aanbod zal bestaan uit muziek. De vertrouwde hitlijsten uit binnen- en buitenland blijven op post met o.a. de Ultratop met VJ Lynn, 'De Afrekening', 'Hitzone' met VJ Jo, de 'Eurotop 20', de 'Dag Top 5' of de 'Spanking New Videos' met VJ Stijn. TMF is hiermee een leidraad voor jongeren wat het muzikale aanbod betreft.
De grote dosis aan muziek en interactiviteit zal worden aangevuld met formats die nauw aansluiten bij de leefwereld van jongeren. TMF kiest hierbij voor een duidelijke horizontale programmering waarbij er dagelijks tussen 17.00 uur en 18.30 uur een vaste afspraak met verschillende succesvolle series op het programma staat. Het alom gekende en omstreden 'South Park' en de succesvolle MTV-reeksen als 'Busted', 'Scarred' en 'Punk’d' en 'Boiling Points' passeren hier de revue.
Maar ook nieuwe lokale producties vormen een belangrijk aandeel van de nieuwe TMF programmering. Zo trok VJ Sofie naar Burundi om er het vervolg van 'Yes We Can' in te blikken. In de opvolger 'Yes You Can' gaan zes Vlaamse jongeren de strijd aan met de torenhoge kinder- en moedersterfte in Afrika. Hierbij worden ze niet alleen geconfronteerd met de beperkingen van de lokale gezondheidszorg maar vooral met hun eigen grenzen.
Ook gamers komen weer volop aan hun trekken met een nieuw seizoen van het gamingprogramma 'Game Town'. Verschillende videogame redacteurs onderwerpen ook deze keer de nieuwste games aan de ultieme gamertests en geven hun eerlijke en ongezouten mening.
Vanaf het najaar tenslotte brengt TMF 'Solar Race'. VJ Jo en vier studenten van de Leuvense hogeschool Groep T trekken naar Australië om er deel te nemen aan de World Solar Challenge, het officieuze wereldkampioenschap voor wagens op zonne-energie. De deelname van het vorige team eindigde vorig jaar met een dramatische crash tegen een boom. De nieuwe generatie gaat voor niets minder dan de winst tijdens de slopende wedstrijd door de outback.
Naast een vernieuwde inhoud wordt de nieuwe positionering van TMF ook gekenmerkt door een vernieuwde look & feel. Een mediacampagne in print en on air, waarin o.a. Lady Lynn en School Is Cool de hoofdrol vertolken, zal het nieuwe aanbod van TMF volop gaan promoten.
'TMF, totally yours!' vanaf 3 oktober.