OUTtv test officiële 3D-Songfestivalpodium uit nog voor EBU

donderdag 19 maart 2015

Het podium voor het Eurovisiesongfestival zal officieel pas op 19 mei aan meer dan 100 miljoen kijkers gepresenteerd worden, maar deze spectaculaire vloer zal al vanaf 25 maart exclusief op OUTtv Europe te zien zijn.

Naar aanleiding van 60 jaar Eurovisiesongfestival maakt OUTtv het tv-programma 'Eurovision Top 250' vanop de officiële Songfestivalvloer. Dit, in samenwerking met de vijf internationale Eurovisiewebsites 12 Points TV, OGAE, Eurovision Belgium, Songfestival Weblog, Ilkar en het Nederlandse bedrijf LedGo dat sinds vorig jaar de LED-videovloer verzorgt voor de liedjeswedstrijd.


'We zijn druk bezig met de verdere ontwikkeling van deze unieke interactieve LED-videovloer', verklapt Winnie Meijer, Business Director van LedGo. 'Wat deze vloer zo uniek maakt, is dat hij interactief is en kan reageren op personen die op dit podium staan. Wat de kijkers van OUTtv vooral zal verbazen, is het feit dat de vloer, die zij te zien krijgen op tv, de allereerste 3D-videovloer ter wereld is. Deze techniek presenteren we exclusief op OUTtv in het programma 'Eurovision Top 250'. Het gebruik van 3D-LED-technologie is nog niet te bewonderen op het Songfestival 2015, maar biedt zeker mogelijkheden voor 2016. Er werd al langer gefluisterd dat de EBU (European Broadcasting Union) het festival reeds in 3D had willen uitzenden, maar de gemiddelde kijker beschikt jammer genoeg nog niet over een 3D-toestel. Onze 3D-videovloer zal in ieder geval wel een nieuwe dimensie aan het programma kunnen geven', concludeert Meijer.

'We hebben al jaren een goede band met LedGo, het Nederlandse bedrijf dat LED-videovloeren ontwikkelt voor de grootste artiesten en tv-programma’s over heel de wereld. Sinds vorig jaar leveren ze ook de vloer voor het Eurovisiesongfestival. Met trots kunnen we nu bekendmaken dat OUTtv Europe de allereerste zender is die op deze Songfestivalvloer, met behulp van 3D-content, een tv-programma zal maken. En dit nog voor de EBU', vertelt Marc Putman, CEO OUTtv Europe.

'Meer dan 55% van onze kijkers zijn homo. Ik moet je natuurlijk niet vertellen dat deze doelgroep en het Songfestival al jaren een monogame relatie hebben. Naar aanleiding van 60 jaar Eurovisiesongfestival wilden we iets unieks brengen voor onze kijkers. Daarom bedachten we een format om de leukste Eurosong-hits op een unieke manier in beeld te brengen. Meer dan 3500 fans brachten begin dit jaar hun stem uit op hun favoriete Eurovisiesongfestivalnummer. Uiteraard vinden velen het al leuk om gewoon nog eens hun favoriete 'foute' nummers in een lijstje te zien staan, maar bij OUTtv mag het net iets exclusiever', aldus Putman.

Vanaf 25 maart om 21.30 uur zal het programma 'Eurovision Top 250' iedere woensdag op zowel OUTtv Vlaanderen, Nederland, Zweden als Canada te zien zijn. OUTtv-gezicht en Songfestivalkenner Jens Geerts zet de grootste en populairste hits op een rijtje aan de hand van verschillende thema’s: wie waren de knapste hunks en de grootste diva's die het Eurovisiepodium mochten betreden? Welke kleren maakten de man en welke inzendingen hadden letterlijk weinig om het lijf? Fans en liefhebbers kunnen 6 weken lang genieten van peperdure jurken, verwijfde heterozangers, overacting presentatoren en nostalgische glamour en kitsch in aanloop naar het Eurovisiesongfestival in Wenen. En dit vanop het enige echte Songfestivalpodium.

Wie toch niet kan wachten om te weten wie de grootste nummer 1-hit van het Songfestival scoorde, kan de volledige lijst terugvinden op http://www.out.tv.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

Doorblader onze nieuwsberichten en kom alle nieuwtjes uit televisieland te weten!

Dossiers