Nieuwe radiozender Willy zet concurrentie op scherp
Willy, de nieuwe radiozender die DPG Media eerder deze week aankondigde, zal zich vooral richten op het betere gitaarwerk en gaat op die manier de concurrentie aan met Studio Brussel. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.
Het grote verschil tussen beide zenders is dat Willy enkel digitaal te beluisteren is, terwijl Studio Brussel ook op de klassieke manier radio blijft maken.
Bij DPG Media, eigenaar van Het Laatste Nieuws, spreken ze echter niet over concurrentie, ze houden het daar op een 'alternatief'.
LEES OOK: DPG Media lanceert nieuwe radiozender Willy
Ter voorbereiding van het nieuwe radioseizoen dat maandag 26 augustus start, pakt Het Laatste Nieuws ook uit met een paginagroot overzicht van de belangrijkste nieuwigheden in het Vlaamse radiolandschap. Ook op TVvisie kon je al veel over het nieuwe radioseizoen lezen. Enkel hoe de MNM-ochtendshow met Peter Van de Veire zal klinken na het vertrek van Julie Van den Steen, valt nog af te wachten. Ook het najaar op Nostalgie en het kleine NRJ kwam bij ons aan bod.
En dat is ook bij Nostalgie en NRJ opgevallen. Want die zenders zijn in handen van Mediahuis, een concurrent van DPG Media waartoe Willy en Het Laatste Nieuws behoren. Een goede bron dichtbij NRJ en Nostalgie laat ons weten dat er ook bij hen heel wat getalenteerde presentatoren rondlopen. Bovendien zijn er ook op hun zenders relevante wijzigingen in de najaarsprogrammering. Onze bron stelt dat Het Laatste Nieuws ervoor koos om die informatie bewust niet te publiceren, terwijl het die informatie wel zou hebben opgevraagd. Een en ander doet dus vermoeden dat de concurrentie tussen Mediahuis en DPG Media aan de basis van deze keuze ligt.
Hoe dan ook, het worden nog spannende (radio-)tijden.