Kijkcijfers: 'Robland' kan NIET overtuigen

dinsdag 18 april 2006

Ondanks de grote reclamecampagne en de kleine mediastorm lijkt het lot van 'Robland' definitief bezegeld. Het eerste VTM-programma van Rob Vanoudenhoven kan de kijker ook na de tweede aflevering niet overtuigen. Integendeel zelfs, Robland' verliest kijkers...

D


e tweede aflevering bereikte amper 511.000 kijkers, goed voor een marktaandeel van slechts 18.9%. De startaflevering haalde nog 673.000 kijkers.

Het wordt nu afwachten hoe VTM zal reageren? Gaat het zijn duur zondagavondproject roemloos ten onder laten gaan of wordt er ingegrepen?

VTM lijkt op zondagavond volledig genegeerd te worden door de Vlaamse kijker. Ook de voormalig topper 'De Pfaffs' (584.000) verliest een pak kijkers.

Eén blijft de absolute marktleider met opnieuw schitterende resultaten voor 'Witse' (1.508.000) en de speciale Kom-op-tegen-Kaner-aflevering van 'De Pappenheimers' (1.265.000). Opmerkelijk is dat Rob Vanoudenhoven wel kan scoren bij Eén. Bijna één miljoen kijkers kozen voor de herhaling van 'Alles Kan Beter' (920.000).

Later op de dag volgt de volledige analyse van de kijkcijfers van het voorbije weekend.

Iedere ochtend een actueel nieuwsoverzicht in je mailbox? Schrijf je dan nu in voor 'TV-Visie extra' via dit invulformulier en dagelijks bij zonsopgang zitten wij in je mailbox. Een aanrader!

DOSSIER: Robland

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo VTM logo

Het mooie leventje van de succesvolle reclamevrouw Sarah krijgt een onverwachte deuk wanneer Alex, de man van haar leven, haar na tien jaar opbiecht geen kinderen te willen. Sarah wijst hem de deur en overtuigt een oude vriend - de eeuwige vrijgezel Bart - om haar zwanger te maken in ruil voor een som geld. Ze spreken af om elkaar daarna nooit meer te zien.

'Plan Bart', om 22.35 uur op VTM.

Dossiers