Kijkcijfers : Massale belangstelling voor Big Brother-huwelijk
De Big Brother-trouw van Bart en Nathalie werd gisteren zeer druk bekeken op KANAALTWEE. 459.389 kijkers stemden af op Big Brother LIVE waarin het huwelijk centraal stond, goed voor een marktaandel van 28,5 procent op de doelgroep 15-44.
M
et dit cijfer behaalt deze LIVE-uitzending de op één na beste score van dit seizoen en was KANAALTWEE marktleider op die doelgroep in die uurschijf. De trouwpartij van Bart en Nathalie is trouwens een wereldprimeur op Big Brother-vlak.
De Big Brother LIVE-uitzendingen behalen gemiddeld 445.042 kijkers, goed voor een gemiddeld marktaandeel van 25,1 procent op de doelgroep 15-44. Maar ook op alle andere doelgroepen doet Big Brother het bijzonder goed. Op de jongerendoelgroep 15-34 haalde de LIVE van gisteren bijvoorbeeld een martkaandeel van 33,1%. Ook de dagelijkse uitzendingen van Big Brother worden gesmaakt door alle leeftijden met gemiddeld 341.673 kijkers.
Maar Big Brother wordt niet alleen op tv druk bekeken. Ook de website, www.skynet.be/bigbrother, kan rekenen op massale aandacht en het is dus vaak flirten met de grens van de beschikbare bandbreedte. Gisteren waren er 1.150.773 page requests en niet minder dan 76.567 unieke bezoekers. Deze hoge cijfers zijn trouwens geen unicum. Dagelijks wordt de Big Brother-site zeer druk bezocht met gemiddeld meer dan 55.000 bezoekers per dag. Het huwelijk was zowel op het scherm als op de site een topmoment voor deze Big Brother. Binnenkort mogen de fans zich aan ander heuglijk nieuws verwachten, want de bevalling van ex-bewoonster Kathleen zal op de voet gevolgd worden.
Big Brother', dagelijks om 20.30 uur op KANAALTWEE.
http://www.bigbrother.be
Meer artikels over VTM 2
Meer artikels over EndemolShine Belgium