Kijkcijfers : 607.237 kijkers zagen Kirsten winnen
Gisterenavond sleepte de Limburgse Kirsten met 47 procent van de stemmen de overwinning in de wacht bij Big Brother. Het werd een bijzonder spannende finale waarbij Kevin derde werd en David de tweede plaats behaalde. Ondanks de regen stonden bijna 2000 toeschouwers op de Big Brother-weide.
E
n ook op het scherm werd de apotheose van Big Brother druk bekeken. Gemiddeld 607.237 kijkers stemden af op de live-uitzending, goed voor een marktaandeel van maar liefst 32,2 procent in de doelgroep 15-44.
Met deze finale sluiten KANAALTWEE en productiehuis Endemol een bijzonder succesvol Big Brother-seizoen af. De Kick Off-uitzending op 27 februari haalde 598.654 kijkers (31,7 % marktaandeel op doelgroep 15-44) en de aandacht voor het nieuwe 'glazen' huis en zijn bewoners bleef in de weken die volgden niet aflatend : de dagelijkse uitzendingen werd door gemiddeld 323.102 kijkers gevolgd (marktaandeel 21,5 % op doelgroep 15-44) en de wekelijkse live-uitzendingen op maandag door gemiddeld 448.743 kijkers (24,9% op doelgroep 15-44).
Ook de Big Brother-website was een succes. Gemiddeld waren er dagelijks 59.732 unieke bezoekers en 870.729 page requests. De dag na de Kick Off registreerden we zelfs 2.500.000 page requests : een duizelingwekkend hoog aantal, een unicum. De voorbije drie maanden werd de livestream meer dan 5.000.000 keer bezocht en opmerkelijk is ook dat elke bezoeker gemiddeld 20 minuten naar de livestream keek.
Nico Nulens, antennemanager KANAALTWEE : 'Big Brother is over de hele lijn een succes geweest. Dagelijks op zoveel trouwe kijkers kunnen rekenen, dat is een hartverwarmende vaststelling. Big Brother heeft als moeder van alle reality-programma's bewezen nog steeds enorm veel mensen aan te spreken! We merkten bovendien een positieve weerslag op andere KANAALTWEE-programma's waardoor we het voorjaar afsluiten met 13% marktaandeel (op doelgroep 15-44), wat niet alleen een groei van 43% is ten opzichte van 2005 (9%) maar ook het beste voorjaarsresultaat ooit voor KANAALTWEE. De bijzonder positieve en stabiele kijkcijfers van alle Big Brother-uitzendingen tijdens de voorbije drie maanden en het feit dat gisterenavond meer dan 600.000 mensen afstemden op de finale, … dat kunnen we op programmatorisch vlak niet negeren. KANAALTWEE en Endemol zetten daarom graag hun schouders onder een nieuwe reeks. Wanneer die er precies zal komen en welke invalshoek het concept deze keer zal krijgen, daar gaan we de komende maanden hard aan werken want inventiviteit blijft de sterkte van de Vlaamse Big Brother. En we nodigen alle mensen die uitkijken naar een 'unieke levenservaring', zoals verliezend finalist David Tonnet het gisteren zo treffend verwoordde, uit zich vanaf nu kandidaat te stellen.
Lees ook :
Een overzicht met al het televisienieuws in je mailbox? Schrijf je dan nu in voor 'TV-Visie extra' via dit invulformulier ! Een aanrader!
http://www.KANAALTWEE.be
Meer artikels over VTM 2
Meer artikels over EndemolShine Belgium