VTM GO breidt aanbod aan VTM GO SHORTIES uit met fictie, comedy, docu en eigen entertainment
VTM GO vergroot haar marktleiderschap in de eerste helft van dit jaar en is intussen niet meer van het scherm, hoe groot of klein ook, weg te denken. Het succes van de VTM GO SHORTIES wordt dit najaar verder uitgebouwd.
Het aanbod wordt nog uitgebreider en diverser met Vlaamse fictie in 'Splinter' en onderzoeksjournalistiek in 'NO CAP'. Daarin gaat een jonge onderzoeksjournaliste undercover in haar eigen leefwereld: de wereld van Gen Z. Er is ook humor in 'Challenge Accepted', een programma van Kurkdroog, de populaire internetgrapjassen. In 'Huis Gesmaakt' neemt Bart Appeltans het interieur van bekende Vlamingen onder de loep en 'Drop Off' krijgt met Francisco Schuster en Charlotte Sieben twee nieuwe avonturiers. In het nieuwe 'Geluksdag' trekken Steffi Mercie en Sven De Ridder eropuit in een busje om kinderen hun geluksdag te laten beleven. In 'Anthony Kumpen, The Long Road Home' wordt de professionele coureur en teammanager gevolgd terwijl hij een comeback op de racebaan ambieert. 'Move On' is dan weer de opvolger van het populaire 'Vloglab' dat na 9 seizoenen afklokte op meer dan 15 miljoen views.
Calogero Macaluso, directeur Streaming: 'VTM GO is al jaren het grootste Vlaamse streamingplatform en vergroot haar marktleiderschap in de eerste helft van dit jaar, goed voor 56% van de avod-markt. En groeien in views en marktaandeel, dat kan alleen als ook het contentaanbod mee groeit. We zetten dit najaar verder in op previews op VTM GO+ en exclusieve VTM GO SHORTIES, die gevarieerder dan ooit zullen zijn. We spelen niet enkel in op spin-offs van grote lineaire titels, maar brengen ook teen en young adult fictie, comedy, docu en eigen entertainment formats. Daarmee brengen we spontaan entertainment dat het internet nog niet zag en geven we nieuw en jong talent een podium om te schitteren.'