Vlaamse Media Maatschappij en RTL Belgium introduceren puntavista
Zowel VMMa als RTL bouwen aan merken. Via de krachtige mediaplatformen van beide spelers kunnen adverteerders sinds jaar en dag hun imago- of promotionele boodschappen kwijt. En alle adverteerders, in welke sector ook, weten maar al te goed wat de impact van een TV-campagne is op het aankoopgedrag van de Belgische consument.
'Een directe lijn naar het winkelpunt was er tot nog toe slechts sporadisch', aldus Ben Jansen, commercieel directeur van VMMtv. 'Met puntavista lanceren we, in samenwerking met RTL, een groot en nationaal platform waar merken, promoties en consument op één punt samenkomen. Mensen kunnen op http://www.puntavista.be/ terecht voor duizenden promoties en acties van verschillende producten, merken en winkelketens. Typerend voor puntavista is dat je zeer gericht zal kunnen zoeken op merk, productcategorie, winkel of locatie, enz. Ook kunnen mensen een indivueel aangepast promo-overzicht krijgen.'
De website http://www.puntavista.be/ gaat deze zomer van start als online platform. Van meet af aan zullen er bruggen zijn naar websites (bijvoorbeeld van winkelketens), naar social media, naar boodschappenlijstjes of ander applicaties in mobile internet.
Peter Quaghebeur en Freddy Tacheny, CEO's van respectievelijk VMMa en RTL: 'Op http://www.puntavista.be/ vinden merken, distributie én consumenten mekaar: om koopjes te doen, om inspiratie op te doen, om informatie te zoeken,... Voor ons gaat het om een belangrijke diversificatie, die meteen ook aantoont hoezeer wij steeds meer en betere service willen bieden aan onze kijkers en klanten/adverteerders.'