'Slabbetjescampagne' van Eén enorm succes (filmpje!)
Je hebt het spotje ongetwijfeld al wel zien voorbijkomen op Eén. De nieuwe reclamecampagne van het eerste net van de VRT is een schot in de roos. De zender geeft slabbetjes weg aan iedereen van wie de baby in 2010 één jaar wordt en kondigt dat met een grappig en aandoenlijk reclamespotje aan. De actie is gestart op 1 januari en tot op vandaag zijn er 18.000 ddoekjes besteld.
Op de slabbetjes van Eén staan de namen en bekende citaten van programma's van de zender. Zo is er bijvoorbeeld eentje met 'Zal't gaan ja' ('FC De Kampioenen'), ''t Is Gebeurd' (Erik Van Looys slagzin in 'De Slimste Mens ter Wereld'), maar het meest populair is het slabbetje met daarop het bekende citaat van buurman Herman uit 'Van Vlees en Bloed', 'Ik zèn nogal ne kerel'.
De VRT is uiteraard opgetogen met het succes van de actie. 'We zijn er op nieuwjaarsdag mee begonnen en zondag was de vraag al groter dan het aanbod. Wie nu een mailtje stuurt, krijgt een bericht dat het nog even kan duren. Maar we zitten goed met onze voorraad, iedereen krijgt een slabbetje. Misschien niet altijd het slabbetje met de gekozen slogan, maar zelfs daar doen we ons best voor', aldus woordvoerder Björn Verdoodt in De Standaard.
De reclamecampagne is sowieso geslaagd voor Eén. 'Met het nieuwe jaar wilden we graag iets extra's doen voor de kijkers', aldus Verdoodt. De campagne werd bedacht door de VRT in samenwerking met het reclamebureau TBWA. 'Dit is het perfecte cadeau van Eén, een zender die de breedste tv-zender van Vlaanderen wil blijven', zegt de Eén-woordvoerder nog.
Hoeveel slabbetjes uiteindelijk besteld zullen worden is moeilijk in te schatten, maar één ding is zeker: op is op!
Bron: standaard.be