Radio 10 derde radiozender van Nederland

woensdag 21 november 2018

Radio 10 is na 538 en NPO Radio 2 de populairste zender van Nederland. In één jaar tijd stijgt het aandeel in de doelgroep 10+ met maar liefst 43%, van 6,9% naar 9,9%.

In september-oktober '18 bereikte de zender met de grootste hits aller tijden 2,1 miljoen luisteraars. Dat zijn een half miljoen luisteraars meer ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. Dit blijkt uit de luistercijfers die vandaag door NLO/GfK zijn gepubliceerd.


Roland Snoeijer, radio director Radio 10: 'We hebben hier maar één woord voor: Trots! Trots dat we een plek in de top drie veroverd hebben, trots dat de nieuwe programmering aanslaat bij de luisteraars en trots dat marktaandelen van de ochtend- en middagshow blijven groeien. In het tijdvak van Gerard Ekdom (6.00-10.00 uur) stijgt het marktaandeel in één jaar tijd van 7,6% naar 12,7% in de doelgroep 30-59 jaar. Het programma 'Somertijd' heeft een recordaandeel van 13,8% in dezelfde doelgroep en is het best beluisterde middagprogramma bij de doelgroep mannen 30-59 jaar.'

Bron: NLO/GfK, september- oktober 2018, ma-zo 06.00 uur tot 24.00 uur.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo vier logo 4 logo

Anouk en Matthijs hebben last van keuzestress: door hun besluiteloosheid zijn ze al twee jaar op zoek naar een woning. Martijn en co to the rescue! Je kijkt deze zomer naar de Nederlandse versie van het populaire programma 'Blind Gekocht!'.

'Kopen Zonder Kijken', om 20.35 uur op VIER.

Dossiers