Luistercijfers: Q-music versterkt zijn marktleiderschap
Deze ochtend heeft het CIM de luistercijfers bekendgemaakt voor de periode januari – mei 2010. Q-music versterkt zijn marktleiderschap en haalt een marktaandeel van 25,7% op de doelgroep 18 tot 44 jarigen en een marktaandeel van 28,1% op de 18 tot 34 jarigen. JOE fm blijft sterk presteren in zijn doelgroep van 30 tot 49 jarigen met een marktaandeel van 8,5%. De resultaten kon je eerder al op TV-Visie lezen.
Peter Bossaert, algemeen directeur Qgroup: 'We zijn ontzettend tevreden met deze cijfers. Onze twee radiostations zijn heel complementair gepositioneerd en dat blijkt ook uit de cijfers. We zijn heel gelukkig met het flink verstevigde marktleiderschap van Q-music. Op de voor adverteerders belangrijke doelgroep 18 tot 44 jarigen stijgt ons marktaandeel van 23,4% naar 25,7%. Bovendien presteert Q-music bijzonder sterk bij de jongeren. Op de doelgroep 18 tot 34 jarigen gaan we van 23,1% naar 28,1%, een grote stap. JOE fm scoort met een marktaandeel van 8,5% op 30 tot 49 jarigen heel complementair. Dat is een uitstekend resultaat voor een radiostation dat amper 1 jaar jong is. Bij JOE fm zit nog veel groeipotentieel voor de toekomst.'
Erwin Deckers, programmadirecteur Qgroup: 'Dit zijn mooie resultaten voor onze Q-ploeg. Die heeft het afgelopen jaar weer het beste van zichzelf gegeven en gedaan wat er van Q verwacht wordt: positieve, entertainende hitradio maken. Het is een team en een zender die positiviteit in zich heeft en dat zorgt ervoor dat Q nu al vele jaren in de harten van vele luisteraars verankerd zit. JOE fm is jong en zit qua radiostation goed in zijn vel. We weten uit ervaring dat je zoiets tijd moet geven. We werken daar aan verder zoals we bezig waren.'