'Zero Privacy' blijft hoofdzaak van 'Big Brother'
De 'Big Brother'-bewoners zullen hun intrek nemen in het 'glazen' huis dat vorig jaar gebouwd werd en toen voor het eerst in gebruik genomen werd. Dat het huis nergens enige vorm van privacy biedt door de vele glazen wanden en open ruimtes, werd vorig jaar al overduidelijk.
Z
ero Privacy... voor elkaar én voor de buitenwereld. De inrichting blijft sober, helemaal volgens het back to basics-principe. Comfort of luxe is er niet. Tenzij in de loft, maar het privilege om daarin te vertoeven is niet voor alle bewoners weggelegd...
Het huis krijgt momenteel een grondige opfrisbeurt en zal er dus op 8 maart enigszins anders uitzien. Voor de interieurinrichting wordt opnieuw een beroep gedaan op Erik Vernieuwe. Rondom het hele huis is er een cameragang, zelfs rond de overdekte tuin. 60 microfoons registreren elk geluid en 36 camera's elke beweging. Dat zijn 2 camera's meer dan vorig jaar en bovendien kregen een aantal camera's een nieuwe plaats toegewezen...
Het huis telt ook een nieuwe ruimte: de supermarkt. Tijdens vorige seizoenen moesten de bewoners hun boodschappenlijst doorgeven aan 'Big Brother'. Nu moeten ze zelf gaan shoppen... Niet in de buitenwereld natuurlijk, maar in een kleine supermarkt die ondergebracht is in het Huis. De extra kamer op het gelijkvloers aan de ingangsdeur werd dubbel zo groot gemaakt en werd omgebouwd tot een shop waar de bewoners éénmaal per week hun boodschappen kunnen doen. De toegang tot de supermarkt wordt afgesloten met een metalen hek met kijkgaten en gaat pas open als de weekopdracht geslaagd is.
http://www.kanaaltwee.be
Meer artikels over VTM 2
Meer artikels over EndemolShine Belgium