En-programma 'De Generatie Show' verkocht aan China

donderdag 12 mei 2011

Begin 2010 produceerde De TV-Makers in opdracht van n (VRT) de succesvolle vrijdagavondshow 'De Generatie Show'. Omwille van een besparingsronde op de VRT kwam er voorlopig geen 2de reeks op televisie, maar het format krijgt nu wel kansen in het buitenland. Het entertainmentprogramma is binnenkort te zien in China. Nog zes andere landen, waaronder de VS en het Midden-Oosten, namen inmiddels een optie op het format.

Het is opmerkelijk dat China een format aankoopt. Het is tevens het eerste Belgische format dat in China geproduceerd zal worden.


Het toonaangevend entertainment mediabedrijf Idea Asia Media heeft dit voorjaar de piloot van 'The Generation Show' geproduceerd, in opdracht van de nationale omroep Shenzhen Television. De zender bestelt nu 12 afleveringen en de show zal worden opgenomen in de studio's van Shenzhen Media Group. Shenzhen Television is een van de grootste en meest toonaangevende tv- en radiobedrijven in China, met een bereik bij het tv-publiek van meer dan 400 miljoen in heel China en Hong Kong.

TV-producent De TV-Makers werkt voor de distributie van dit format samen met DRG, een Brits bedrijf gespecialiseerd in de distributie van formats.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo een logo Eén logo

Vijftig jaar geleden leerden de bezielers van Abba elkaar kennen, veertig jaar geleden gaven ze hun laatste concert en twintig jaar geleden werd de musical 'Mamma Mia!' een wereldwijd fenomeen. De bandleden krijgen de kans om hun verhaal te vertellen, een verhaal dat begon nog voor Abba echt is ontstaan. Alle grote hits passeren de revue, afgewisseld met interviews met de vier bandleden en talloze andere artiesten en nooit eerder vertoond beeldmateriaal, onder meer van 'Mamma Mia!'.

'ABBA Forever: The Winner Takes It All', om 21.35 uur op En.

Dossiers