Luistercijfers! Qmusic verstevigt marktleiderschap en JOE groeit door

woensdag 6 maart 2024
Foto: JOE/DPG Media - © Theun Herder 2023

Vandaag zijn de luistercijfers voor de maand februari bekendgemaakt door het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Qmusic is in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar marktleider en JOE is de zesde zender van het land.

De maand februari kenmerkte zich voor Qmusic met een succesvolle editie van de Qmusic Top 40 Awards Live in Rotterdam Ahoy en voor JOE met de start van De middagshow met Kai Merckx.


Qmusic: mooie stijging
Qmusic noteert in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar een marktaandeel van 21,4%, een stijging van 4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Radio 538 volgt met een marktaandeel van 14,1% en op de derde plek staat NPO Radio 2 met een marktaandeel van 13,2%. In de doelgroep 13+ heeft Qmusic een marktaandeel van 11,6%. In de maand februari bereikte Qmusic maar liefst 6,7 miljoen luisteraars.

Bron: NMO Luisteronderzoek. 20-49, ma-zo 06-24 uur

Flinke stijging JOE
JOE behaalt in februari een marktaandeel van 5,0% in de doelgroep 20-49 jaar. JOE bereikte in februari 3,8 miljoen luisteraars (13+), een nieuw record voor JOE. Voor JOE valt nog geen vergelijking met dezelfde periode vorig jaar te maken, omdat de zender pas sinds september op de huidige frequenties opereert. In september was het marktaandeel 2,7%. Sindsdien is het marktaandeel dus met 85% gestegen. Deze maand is Kai Merckx met zijn middagshow op JOE gestart en in de loop van het jaar starten ook Coen Swijnenberg en Sander Lantinga in de ochtend.

Radio DPG Media: 28,8%
In februari behaalde de radiogroep van DPG Media een gezamenlijk marktaandeel van 28,8% binnen de doelgroep 20-49 jaar. De zendergroep bereikte in die periode 9,1 miljoen luisteraars (13+). De radiogroep DPG Media bestaat uit Qmusic, JOE en alle themazenders; Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg.

Bron: NMO Luisteronderzoek, ma-zo 06-24 uur


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Special Forces' (VTM)

Na de opdracht in de oceaan volgt een onverwachte uitdaging: de 'milling'. De rekruten moeten een zware drill ondergaan en vervolgens twee minuten boksen tegen een SF-instructeur. Het brengt heel wat emoties en agressie naar boven, maar één rekruut voelt zich op zijn gemak. Bij een krachtige waterval bekruipt hen opnieuw de angst voor water en moeten ze twintig meter omhoog klimmen langs een gladde rotswand.

'Special Forces', om 20.40 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 00:35
    De zevende dag
    06:00
    Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
  • 00:35
    Nachtlus
    07:30
    Ketnet Junior
  • 22:05
    Geen uitzending
    06:00
    Tik Tak
  • 00:50
    Telefacts
    05:30
    Geen uitzending
  • 00:20
    Horrorhuurders & Huisjesmelkers
    02:25
    Geen uitzending
  • 00:15
    Anoniem
    09:15
    Geen uitzending
  • 00:30
    Kafka
    09:15
    Geen uitzending
  • 00:20
    JAG
    02:20
    Beverly Hills, 90210
  • 00:55
    Geen uitzending
    06:00
    Joe
  • 00:20
    Sports Late Night
    04:50
    Geen uitzending
  • 00:15
    NCIS: Los Angeles
    02:35
    Neighbours: A New Chapter
  • 00:25
    The Commuter
    02:15
    Sydney Harbour Force
  • 00:50
    Geen uitzending
    07:20
    Extreme Makeover: Home Edition
  • 01:00
    Geen uitzending
    07:50
    Hailey Dean Mysteries: Killer Sentence
  • 22:00
    Herhalingslus
    08:00
    Wijzer Wonen
  • 00:51
    Roger
    06:00
    Lovely Day
  • 00:40
    Hidden Gems
    02:25
    De Garde van Gert
  • 00:50
    De Spor
    02:00
    MotoGP
  • 00:35
    Black Ops
    02:00
    Beyond Paradise
  • 00:18
    Popquiz Oranje
    01:33
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 00:59
    Buitenhof
    07:00
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 00:31
    NOS Studio Sport Eredivisie
    02:13
    Dichter bij Anne Frank