MojoMedia brengt 'Kwiskwat' online

Kerwhizz, een format van CBeeBies in samenwerking met Studio 100, was vorig jaar voor de BBC de meest populaire tv en online kinderquiz. Meerdere kinderen werden begeesterd door het tv-programma en leefden zich nadien uit in de online versie van het spel.
K
etnet brengt met de door DED's It geproduceerde Nederlandse versie 'Kwiskwat' zijn allereerste quiz voor 4- tot 6-jarigen. Dit programma is een unieke combinatie van een quiz, een razendsnelle race-game en een presentator in een virtueel decor. Drie teams geanimeerde personages spelen een quiz die telkens eindigt met een race. De kinderen thuis kunnen meequizzen met de op hun maat gemaakte vragen, en ook 'Kwiskwat' verder beleven op de website.
MojoMedia stond in voor de creatie van de online speelelementen op de Ketnet website. Daarnaast ontwikkelen ze een taalonafhankelijke website die internationaal zal ingezet worden. MojoMedia staat daarbij ook in voor de adaptatie in beeld en geluid van een volledige Kwiskwat online beleving waarbij kinderen in hun eigen taal de quiz gecombineerd met de racegame zelf kunnen spelen. Een mooi voorbeeld van cross media storytelling.