Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo vtm logo

Zes mannen uit Gent zoeken naar liefde, geluk en zichzelf in een wereld vol onzekerheden. Ze worstelen met de vraag hoe ze man moeten zijn, terwijl ze navigeren door de verwachtingen van vrouwen en de complexe zoektocht naar hun eigen identiteit.

'Wat Mannen Willen', film van Filip Peeters uit 2015, met oa. Jonas Van Geel en Nathalie Meskens, om 22.35 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 10:00
    Zomerbeelden
    13:30
    De mosterd van Meus
  • 08:00
    Zomerbeelden
    13:00
    Radio 1: Sporza Tour
  • 10:50
    Ollie
    14:00
    Tik Tak
  • 09:55
    Geen uitzending
    18:00
    Wordt aangekondigd
  • 10:00
    Geen uitzending
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 09:00
    Geen uitzending
    18:00
    Wordt aangekondigd
  • 10:00
    Geen uitzending
    17:15
    Neighborhood Wars
  • 10:50
    Blind getrouwd: Australië
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 10:00
    Joe
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 08:55
    Geen uitzending
    13:50
    Uit de Schelp
  • 10:45
    Rizzoli & Isles
    14:00
    CSI: Crime Scene Investigation
  • 10:50
    NCIS: Los Angeles
    14:00
    Neighborhood Wars
  • 10:45
    De Gezonde Goesting
    19:45
    Komen eten
  • 10:50
    The Real Murders of Los Angeles
    19:30
    Killer at the Crime Scene
  • 10:48
    Alle Zaken op een Rijtje
    14:59
    Herhalingslus
  • 10:52
    Hobbyklus
    14:00
    De Muziekshow
  • 10:45
    BBQ Vanavond?!
    14:00
    Open Vuur
  • 10:30
    Call the Midwife
    14:00
    Midsomer Murders
  • 10:10
    Resident Alien
    20:00
    Blowing LA
  • 10:45
    De reünie
    20:00
    NOS Journaal 20.00 uur
  • 10:35
    Krabbé zoekt Matisse
    19:25
    Mammals
  • 10:50
    Dolfje Weerwolfje
    20:00
    Meer dan verwacht