Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Op de enorme rommelmarkt van Maastricht zorgen Jacques en Axel voor een 'Tien om te zien'-reünie tussen Anne De Baetzelier en Willy Sommers. Deze keer staan Anne en Willy niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Anne vormt een duo met Axel, terwijl Willy met Jacques op zoek gaat naar verborgen parels.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 22:55
    Dwars door de Lage landen
    02:25
    Journaallus
  • 22:25
    King Otto
    07:30
    Ketnet Junior
  • 21:00
    Geen uitzending
    06:00
    Tik Tak
  • 23:00
    Telefacts
    05:15
    Geen uitzending
  • 20:00
    Premier League Darts
    03:10
    Geen uitzending
  • 22:55
    The Silencing
    08:45
    Wordt aangekondigd
  • 23:15
    Ultimate Police Interceptors
    01:15
    Geen uitzending
  • 23:00
    Baywatch
    15:45
    JAG
  • 23:05
    Keeping Up Appearances
    06:00
    Joe
  • 23:30
    Bompa Bockie
    01:45
    Geen uitzending
  • 22:35
    Oogappels
    02:05
    ER
  • 23:10
    Scorpion
    01:20
    Sydney Harbour Force
  • 23:05
    The Real Housewives of Beverly Hills
    02:55
    Geen uitzending
  • 22:55
    CSI: Miami
    05:00
    Geen uitzending
  • 20:35
    Herhalingslus
    20:00
    Z-Nieuws
  • 23:15
    Tooldokter
    06:00
    Nog Even Soezen
  • 23:35
    Taste of Australia met Hayden Quinn
    02:20
    Tot op het Bot: Het Varken
  • 23:25
    Play Sports Highlights
    01:45
    Tennis: Rolex Monte-Carlo Masters 2024
  • 23:15
    Scott & Bailey
    02:10
    The Change
  • 23:07
    NOS Studio Sport Eredivisie
    01:42
    NOS Journaal
  • 22:20
    Total Trust
    01:59
    Nieuwsuur
  • 22:55
    Pandore
    02:36
    Podium Zwart Unplugged