Nieuwe lichting mediamakers begonnen aan BNNVARA Academy

woensdag 18 september 2019
Foto: BNNVARA - © credits: Annemieke van der Togt 2019

Een nieuwe lichting van 26 mediamakers is begonnen aan de BNNVARA Academy. In het leer-werktraject van de omroep worden ze in een half jaar klaargestoomd tot mediaprofessionals.

De talenten zijn geselecteerd uit duizenden aanmeldingen. Ze krijgen masterclasses van professionals en gaan direct aan de slag op de redacties van 'DWDD', 'Vroege Vogels', 'Kassa', '3 op Reis', '101BARZ' of 'Spuiten en Slikken' om het vak onder de knie te krijgen. Ook kunnen ze vlieguren maken als presentator of regisseur bij Academy TV en maken ze content voor de onlinekanalen en radioprogramma's van BNNVARA.


Algemeen directeur Karin van Gilst is verheugd met de komst van zoveel nieuw talent: 'Bij BNNVARA werken de beste en meest ervaren mensen, maar het is essentieel dat we door de jonge garde uitgedaagd blijven worden. Jonge mensen brengen nieuwe ideeën. Ze hebben een totaal andere kijk op mediagebruik en content maken, dus leren ze niet alleen van ons, maar leren wij ook ontzettend veel van hen.'

BNNVARA heeft een lange traditie als het gaat om talentontwikkeling. Onder anderen Filemon Wesselink, Frank van der Lende, Nesim el Ahmadi, Angelique Houtveen, Tim Hofman, Emma Wortelboer, Sahil Amar Aïssa, Jurre Geluk en Geraldine Kemper gingen onze nieuwe talenten voor. Achter de schermen van BNNVARA en ver daarbuiten hebben tientallen makers hun roots liggen bij dit interne opleidingstraject. Met de Academy wil BNNVARA talent de kans geven om zich te ontwikkelen tot volwaardig mediamaker, waarbij praktijkervaring en masterclasses hand in hand gaan. Daarin worden ze begeleid door ervaren professionals uit de eigen organisatie.

Alles over de BNNVARA Academy is te vinden op academy.bnnvara.nl.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo Canvas logo

'Rhapsody in Blue', 'Porgy and Bess' 'Summertime'... de muziek van George Gershwin maakt al 80 jaar lang deel uit ons collectieve geheugen. En sinds 2015 is de komische musical gebaseerd op 'An American in Paris' al door vier verschillende gezelschappen overal ter wereld opgevoerd. Gershwin is meer dan ooit het middelpunt van de muzikale wereld, hij is het symbool van een succesvol 'Made in the US'-verhaal. George Gershwin, of de 'uitvinder' van een aantrekkelijke, open, moderne en innovatieve Amerikaanse cultuur.

'Gershwin, Le Classique Américain', om 23.25 uur op Canvas.

Dossiers