VMMa erg tevreden over 'Het Nieuws'

dinsdag 5 september 2006

'Het Nieuws' heeft zijn beste zomer sinds 2003 achter de rug . Niet alleen steeg het marktaandeel met maar liefst 6.5 %., ook de kloof met 'Het Journaal' aan de Reyerslaan wordt alsmaar kleiner.

D


e VRT blijft echter marktleider met 39.7 % maar 'Het Nieuws' komt gevaarlijk dicht in de buurt met 39.6 %. Ook het aantal kijkers is bijna gelijk. Begin 2006 bedroeg het verschil nog 160.000 kijkers en op dit moment zijn het er nog maar een paar duizend. Belangrijker voor VTM is dat 'Het Nieuws' steeds beter bekeken wordt in de doelgroep 18 en 54 jaar.

Tot slot is de redactie van 'Het Nieuws' ook extra trots op zijn tiplijn 4040, van bij de start al meteen een schot in de roos. Bijna elke dag zitten er items in 'Het Nieuws' die zijn binnengekomen zijn via SMS, telefoon of via mail.
 
Bron : VIPS

DOSSIER: Het televisienajaar 2006

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo VTM logo

Het mooie leventje van de succesvolle reclamevrouw Sarah krijgt een onverwachte deuk wanneer Alex, de man van haar leven, haar na tien jaar opbiecht geen kinderen te willen. Sarah wijst hem de deur en overtuigt een oude vriend - de eeuwige vrijgezel Bart - om haar zwanger te maken in ruil voor een som geld. Ze spreken af om elkaar daarna nooit meer te zien.

'Plan Bart', om 22.35 uur op VTM.

Dossiers