Steden betalen niet meer voor 'Mijn Pop-Uprestaurant!'

maandag 9 februari 2015

'Liever te gast in grote steden zonder een vergoeding, dan dat we in ruil voor een financiŽle tegemoetkoming op pleinen moeten staan waar we amper opvallen.' Dat is de redenering die VTM volgt volgens Het Laatste Nieuws.

Dit jaar is 'Mijn Pop-uprestaurant!' te gast in Aalst, Brussel, Antwerpen, Hasselt en Oostende. 'Onze programmabazen willen vooral fijne televisie maken. En dus de tijdelijke restaurants neerpoten op de leukste plaatsen in Vlaanderen, in steden en gemeenten waar we opvallen, waar veel beweging is', legt VTM-perswoordvoerder Sara Vercauteren uit.

Vroeger moesten de gaststeden wel in de geldbuidels tasten. Zo werd 25.000 tot 50.000 euro betaald door de steden voor extra aandacht in 'Mijn Restaurant!'. Vooral kleinere steden zoals Diest, Turnhout, Halle en Aarschot gingen daar gretig op in.

Niet alleen VTM maar ook VRT heeft nog geld gevraagd aan steden. Op die manier kon Gent de serie 'Flikken' naar haar stad halen. Maar ook aan VTM betaalde Gent voor de reeksen 'LouisLouise' en 'Code37', samen goed voor 100.000 euro. De provincie Limburg betaalde zelfs 500.000 euro voor 'Katarakt', zo meldt HLN.be weten.

Bron: hln.be

DOSSIER: Mijn Pop-uprestaurant! II

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Down the Road' - seizoen 2 (foto: Eén - © VRT 2019)

De groep geniet van het trage leven midden in de natuur tijdens twee dagen wildkamperen. Geoffrey en Charlotte lijken in dit prachtige decor steeds meer tot elkaar aangetrokken te worden, terwijl Maarten zijn verliefdheid voor Saar maar niet kan loslaten. Na het wildkamperen wacht de groep een spannende uitdaging. Wie hoogtevrees heeft, kan die gaan overwinnen tijdens een 'deathride' van maar liefst 2 km lang.

'Down the Road', om 20.40 uur op Eťn.

Dossiers