Serieuze boost voor kijkcijfers 'Junior Eurosong'
Waar 'Junior Eurosong' de vorige uitzending slechts 397.996 kijkers kon boeien, neemt het programma nu een hoge vlucht met maar liefst 537.222 kijkers. Het levert Eén een martkaandeel van 29,1% op. Net geen 1 op 10 Vlamingen volgden de show.
D
e 537.222 kijkers zijn erg goed nieuws voor de Reyerslaan: de afgelopen jaren is de openbare omroep er nooit in geslaagd om zoveel aanhang te vinden voor een doorsnee voorronde van 'Junior Eurosong'. Meestal konden zulke cijfers enkel worden opgetekend voor een finale.
Ook het marktaandeel van 29,1% (vorige week slechts 21%) en een kijkersdichtheid van 9,2% toont aan dat de hogere kijkcijfers niet te wijten zijn aan plotse stijging van het aantal tv-kijkers in het algemeen, maar effectief een grotere interesse voor de wedstrijd.