Nieuwe look VT4 moet Vlaamse producties benadrukken
donderdag 20 augustus 2009
Vanaf maandag zit VT4 in een nieuw kleedje. De zwemmende meisjes worden dan definitief ingeruild voor een acht meter grote ballon die ergens in Vlaanderen werd neergeplant. De nieuwe huisstijl moet benadrukken dat VT4 dit najaar volop kiest voor méér Vlaamse producties.
'Min
der macho en iets dichter bij de het jonge deel van de Vlaamse bevolking', zo beschrijft Thierry Tacheny, de CEO van SBS België de nieuwe stijl van VT4. Met meer Vlaamse producties en duidelijke profielen per avond gaat de SBS-topman opnieuw voor een hoger marktaandeel voor VT4.
De commerciële zender had het de voorbije maanden niet gemakkelijk. Na de herstructuring in oktober 2008 werd ook het programmabudget teruggeschroefd. De Vlaamse kijker merkte het verschil en haakte af. Het marktaandeel in de voor VT4 belangrijke doelgroep van de 15-44-jarigen daalde van 12 naar 10 procent.
Dit najaar wil VT4 die kijkers teruglokken met meer Vlaamse tv-programma's. Zoals eerder al bekend geraakte, opent de zender voortaan met de combinatie 'Huizenjacht' en 'Komen Eten'. Nieuw is ook dat iedere avond een duidelijker profiel zal krijgen. Zo staan er voortaan twee Vlaamse avonden, 3 serie-avonden en twee filmavonden op het programma.
Hiermee hoopt Tacheny ook dat de doelgroep van de zender iets zal verbreden, richting 15-54-jarigen.
Zusterzender VIJFtv had de voorbije maanden minder reden tot klagen. In augustus haalt de zender tot nu toe zowat 8,6% bij de vrouwelijke doelgroep tussen 20-49 jaar. 'Ongelooflijk voor een uitdager', zegeviert Tacheny.
Bron: HLN
der macho en iets dichter bij de het jonge deel van de Vlaamse bevolking', zo beschrijft Thierry Tacheny, de CEO van SBS België de nieuwe stijl van VT4. Met meer Vlaamse producties en duidelijke profielen per avond gaat de SBS-topman opnieuw voor een hoger marktaandeel voor VT4.
De commerciële zender had het de voorbije maanden niet gemakkelijk. Na de herstructuring in oktober 2008 werd ook het programmabudget teruggeschroefd. De Vlaamse kijker merkte het verschil en haakte af. Het marktaandeel in de voor VT4 belangrijke doelgroep van de 15-44-jarigen daalde van 12 naar 10 procent.
Dit najaar wil VT4 die kijkers teruglokken met meer Vlaamse tv-programma's. Zoals eerder al bekend geraakte, opent de zender voortaan met de combinatie 'Huizenjacht' en 'Komen Eten'. Nieuw is ook dat iedere avond een duidelijker profiel zal krijgen. Zo staan er voortaan twee Vlaamse avonden, 3 serie-avonden en twee filmavonden op het programma.
Hiermee hoopt Tacheny ook dat de doelgroep van de zender iets zal verbreden, richting 15-54-jarigen.
Zusterzender VIJFtv had de voorbije maanden minder reden tot klagen. In augustus haalt de zender tot nu toe zowat 8,6% bij de vrouwelijke doelgroep tussen 20-49 jaar. 'Ongelooflijk voor een uitdager', zegeviert Tacheny.
Bron: HLN
Lees ook:
'Huizenjacht' en 'Komen Eten' versterken vooravond VT4
Najaar VT4: heel wat antwoorden in nieuw seizoen 'Lost'
Het najaar van VT4: 'De 40' is nieuw programma van Ann Van Elsen
VT4 brengt in het najaar dagelijks een nieuwe aflevering van 'Huizenjacht'