Nieuwe look VT4 moet Vlaamse producties benadrukken

donderdag 20 augustus 2009

Vanaf maandag zit VT4 in een nieuw kleedje. De zwemmende meisjes worden dan definitief ingeruild voor een acht meter grote ballon die ergens in Vlaanderen werd neergeplant. De nieuwe huisstijl moet benadrukken dat VT4 dit najaar volop kiest voor méér Vlaamse producties.

'Min

der macho en iets dichter bij de het jonge deel van de Vlaamse bevolking', zo beschrijft Thierry Tacheny, de CEO van SBS België de nieuwe stijl van VT4. Met meer Vlaamse producties en duidelijke profielen per avond gaat de SBS-topman opnieuw voor een hoger marktaandeel voor VT4.

De commerciële zender had het de voorbije maanden niet gemakkelijk. Na de herstructuring in oktober 2008 werd ook het programmabudget teruggeschroefd. De Vlaamse kijker merkte het verschil en haakte af. Het marktaandeel in de voor VT4 belangrijke doelgroep van de 15-44-jarigen daalde van 12 naar 10 procent.

Dit najaar wil VT4 die kijkers teruglokken met meer Vlaamse tv-programma's. Zoals eerder al bekend geraakte, opent de zender voortaan met de combinatie 'Huizenjacht' en 'Komen Eten'. Nieuw is ook dat iedere avond een duidelijker profiel zal krijgen. Zo staan er voortaan twee Vlaamse avonden, 3 serie-avonden en twee filmavonden op het programma.

Hiermee hoopt Tacheny ook dat de doelgroep van de zender iets zal verbreden, richting 15-54-jarigen.

Zusterzender VIJFtv had de voorbije maanden minder reden tot klagen. In augustus haalt de zender tot nu toe zowat 8,6% bij de vrouwelijke doelgroep tussen 20-49 jaar. 'Ongelooflijk voor een uitdager', zegeviert Tacheny.

Bron: HLN

DOSSIER: Het tv-najaar van 2009

volledig dossier

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo vtm logo

Zes mannen uit Gent zoeken naar liefde, geluk en zichzelf in een wereld vol onzekerheden. Ze worstelen met de vraag hoe ze man moeten zijn, terwijl ze navigeren door de verwachtingen van vrouwen en de complexe zoektocht naar hun eigen identiteit.

'Wat Mannen Willen', film van Filip Peeters uit 2015, met oa. Jonas Van Geel en Nathalie Meskens, om 22.35 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 11:25
    Vive le vélo
    13:30
    De mosterd van Meus
  • 08:00
    Zomerbeelden
    13:00
    Radio 1: Sporza Tour
  • 12:20
    Het betoverde dorp van Pinokkio
    14:00
    Tik Tak
  • 12:05
    Chicago Med
    18:00
    Wordt aangekondigd
  • 10:00
    Geen uitzending
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 12:20
    Geen uitzending
    18:00
    Wordt aangekondigd
  • 10:00
    Geen uitzending
    17:15
    Neighborhood Wars
  • 12:00
    Blind getrouwd: Australië
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 10:00
    Joe
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 12:05
    Meesterlijke Klassiekers
    13:50
    Uit de Schelp
  • 12:00
    Rizzoli & Isles
    14:00
    CSI: Crime Scene Investigation
  • 12:00
    Border Security: Canada's Front Line
  • 11:55
    The Block Australia
    19:45
    Komen eten
  • 11:40
    Poisoned Love: The Stacey Castor Story
    19:30
    Killer at the Crime Scene
  • 12:14
    CEO van mijn leven
    14:59
    Herhalingslus
  • 12:10
    Tooldokter
    14:00
    De Muziekshow
  • 12:10
    Open Vuur
    14:45
    Bal National Zomereditie
  • 11:30
    Around the World in 80 Days
    14:00
    Midsomer Murders
  • 12:00
    Resident Alien
    20:00
    Blowing LA
  • 12:20
    Sterren NL Top 25
    20:00
    NOS Journaal 20.00 uur
  • 12:20
    Dit is de kwestie
    19:25
    Mammals
  • 12:15
    Waku Waku
    20:00
    Meer dan verwacht