Kijkcijfers: oktober was goed voor de SBS-zenders

woensdag 6 november 2019
Foto: VIER - © SBS Belgium 2019

Oktober was een topmaand, zowel voor VIER als voor SBS. De zendergroep kent zelfs de beste maand oktober ooit. VIER haalt 16.5% marktaandeel en SBS zit op 23.6% op VVA 18-54. Dat meldt de zendergroep in een persbericht.

'De Slimste Mens ter Wereld' geeft VIER in oktober een stevige boost. Erik Van Looy haalt met gemiddeld 1.227.000 kijkers (40.5% marktaandeel op VVA 18-54) na ruim drie weken meer kijkers dan in dezelfde periode vorig jaar. Toen was het programma goed voor 999.000 kijkers. En niet alleen stemt Vlaanderen massaal af op de dagelijkse quiz, maar ook de app is enorm populair. De app werd ondertussen al meer dan 280.000 keer gedownload.


'Dancing with the Stars' kreeg voor het eerst een plek op zondagavond en ondanks de stevige concurrentie legt het programma een zeer mooi parcours af. Gemiddeld zit het tweede seizoen aan 640.000 kijkers en 26.7% marktaandeel. Daarmee haalt de dansshow – net als 'De Slimste Mens ter Wereld' – ook meer kijkers dan vorig jaar, toen er gemiddeld 589.000 Vlamingen keken.

Het zesde seizoen van 'Gert Late Night' zit er ondertussen alweer op en kon gemiddeld 446.000 kijkers bekoren, goed voor 24.2% marktaandeel op VVA 18-54. Dat is een stijging van 9% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, wat 405.000 kijkers opleverde. De 'Callboys' kwamen aan hun einde en dat ging niet onopgemerkt voorbij: gemiddeld 709.000 kijkers zagen hoe Devon, Randy, Wes en Jeremy zich opnieuw in de nesten werkten en dat leverde 'Callboys' 37.1% marktaandeel op.

739.000 kijkers keken mee naar vonnissen op het scherpst van de snee in het negende seizoen van 'De Rechtbank', dat 29.6% marktaandeel opstreek. Ondertussen kreeg 'De Rechtbank' al een logisch vervolg met 'Ooit Vrij'. De eerste aflevering was meteen een succes: 710.000 kijkers en 28.5% marktaandeel. Jaline kroonde zich tot beste bakker in 'Bake Off Vlaanderen', dat opnieuw bevestigt met gemiddeld 417.000 kijkers en 19.0% marktaandeel.

VIJF scoort met 'Temptation Island VIPS' en twee nieuwe lokale programma’s: 'Celebs Gaan Daten' en 'Monacovrouwen'. Voor 'Temptation Island VIPS' zit het gemiddelde op 257.000 en 16.6% marktaandeel. 'Monacovrouwen' was goed voor 162.000 en 10.1%. Het nieuwe 'Celebs Gaan Daten' zit op dit moment in totaal op 141.000 en 9.1%.

En met 517.500 kijkers en 16.2% marktaandeel voor de wedstrijd Club Brugge – PSG heeft ZES meteen één van de best bekeken Champions League-wedstrijden in huis.

Ook het derde seizoen van de online jongerenreeks 'wtFOCK' is uitstekend gestart. Dat de 'digital first'-reeks nog steeds top of mind is bij jongeren bewijzen de cijfers. Op 3 weken tijd heeft de serie al 3.757.000 views op de teller staan.

CIM TV NOORD: TV (live+7 t.e.m. 30/10) & andere schermen

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Een Frisse Start met vtwonen' (foto: Vitaya - © DPG Media 2019)

Nick en Stig zijn al elf jaar samen en klaar voor een volgend hoofdstuk in hun leven. Het koppel heeft jarenlang in het buitenland gewoond en heeft nu besloten om zich te settelen in België. Sieg helpt mee met de verhuis naar hun nieuwbouw, terwijl Ozanne en Guillemine er een warme thuis van maken.

'Een Frisse Start met vtwonen', om 20.40 uur op Vitaya.

Dossiers