Eurosong for Kids 2006 opgestart
dinsdag 29 november 2005
Op zaterdag 26 november vond in Hasselt hét Junior Eurovisiesongfestival plaats. Hostbroadcasters VRT en RTBF zorgden samen voor de grootste Belgische televisieshow van de laatste 20 jaar.
Op E
én volgden gemiddeld 1.014.079 kijkers de muziekwedstrijd voor jongeren, goed voor een marktaandeel van 38,5 % en een waardering van 7,5. Het einde van de show en tevens het piekmoment werd door 1.120.000 Vlamingen ofwel 45% van de kijkers gevolgd.
In Spanje, bijvoorbeeld, wist het JES 2005 5,8 miljoen kijkers te boeien (39,2 % marktaandeel), met pieken van 7 miljoen kijkers.
Zowel in de nationale als internationale pers werd de show hoog gewaardeerd en als zeer professioneel beschreven.
Ook de Belgische preselecties voor het JESF 2005, Eurokids, werden voor de gelegenheid door VRT én RTBF samen geproduceerd. De enthousiaste programmamakers van beide omroepen hebben tijdens dit traject bijzonder veel van elkaars opvattingen en van elkaars werkwijze geleerd.
Eurokids was technisch en inhoudelijk een huzarenstuk en beide zenders zijn trots op het resultaat.
In 2006 is het opnieuw de beurt aan Vlaanderen om een liedje naar het JES 2006 in Roemenië (Boekarest) te sturen en zal VRT de Nederlandstalige preselecties voor het Junior Eurovisiesongfestival voor zijn rekening nemen.
De netten Eén en Ketnet zullen samen de preselecties organiseren onder de gekende naam Eurosong for Kids, een sterke naam die nog steeds erg ingeburgerd is bij de Vlaamse kijkers.
Beide netten gaan opnieuw voor een spannend avontuur met getalenteerde kinderen van 8 tot 15 jaar die zelf hun liedje schrijven en zingen.
De inschrijvingsperiode voor Eurosong for Kids 2006 start vandaag en loopt tot woensdag 15 februari. Het productieteam dat vorige zaterdag nog garant stond voor een adembenemend internationaal spektakel in Hasselt verzekert opnieuw een kindvriendelijke aanpak en een goede begeleiding op maat.
Kinderen meenemen op het muzikale avontuur van hun leven blijft het motto van Eurosong for Kids 2006.
én volgden gemiddeld 1.014.079 kijkers de muziekwedstrijd voor jongeren, goed voor een marktaandeel van 38,5 % en een waardering van 7,5. Het einde van de show en tevens het piekmoment werd door 1.120.000 Vlamingen ofwel 45% van de kijkers gevolgd.
In Spanje, bijvoorbeeld, wist het JES 2005 5,8 miljoen kijkers te boeien (39,2 % marktaandeel), met pieken van 7 miljoen kijkers.
Zowel in de nationale als internationale pers werd de show hoog gewaardeerd en als zeer professioneel beschreven.
Ook de Belgische preselecties voor het JESF 2005, Eurokids, werden voor de gelegenheid door VRT én RTBF samen geproduceerd. De enthousiaste programmamakers van beide omroepen hebben tijdens dit traject bijzonder veel van elkaars opvattingen en van elkaars werkwijze geleerd.
Eurokids was technisch en inhoudelijk een huzarenstuk en beide zenders zijn trots op het resultaat.
In 2006 is het opnieuw de beurt aan Vlaanderen om een liedje naar het JES 2006 in Roemenië (Boekarest) te sturen en zal VRT de Nederlandstalige preselecties voor het Junior Eurovisiesongfestival voor zijn rekening nemen.
De netten Eén en Ketnet zullen samen de preselecties organiseren onder de gekende naam Eurosong for Kids, een sterke naam die nog steeds erg ingeburgerd is bij de Vlaamse kijkers.
Beide netten gaan opnieuw voor een spannend avontuur met getalenteerde kinderen van 8 tot 15 jaar die zelf hun liedje schrijven en zingen.
De inschrijvingsperiode voor Eurosong for Kids 2006 start vandaag en loopt tot woensdag 15 februari. Het productieteam dat vorige zaterdag nog garant stond voor een adembenemend internationaal spektakel in Hasselt verzekert opnieuw een kindvriendelijke aanpak en een goede begeleiding op maat.
Kinderen meenemen op het muzikale avontuur van hun leven blijft het motto van Eurosong for Kids 2006.