Luistercijfers: Qmusic viert 20-jarig jubileum met marktleiderschap, JOE verdubbelt bereik in twee jaar tijd

Qmusic heeft in augustus een marktaandeel van 21,3% behaald, goed voor een groei van +2% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Hiermee verstevigt de zender het marktleiderschap binnen de doelgroep 20-49 jaar, volgens de nieuwste cijfers van het NMO Luisteronderzoek.
JOE behaalt een marktaandeel van 6,4% en verdubbelt met 5,3 miljoen luisteraars het bereik ten opzichte van de start van de zender twee jaar geleden. Gezamenlijk behalen de radiozenders van DPG Media in augustus een marktaandeel van 31,3% (+3%).
Luisteraars vieren massaal de twintigste verjaardag van Qmusic mee
Qmusic behaalde in augustus een gemiddeld marktaandeel van 21,3% in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar. Hiermee groeit de zender ten opzichte van augustus 2024 0,5 procentpunt (+2%). Qmusic vierde de afgelopen maand haar twintigste verjaardag en de luisteraars vierden dit massaal mee. De zender bereikte een indrukwekkend aantal van 7,3 miljoen luisteraars (13+), 500.000 meer dan vorig jaar.
Al twintig jaar staat Qmusic garant voor plezier, energie en een goed gevoel, met de luisteraar altijd centraal. Het consistent toepassen van deze missie en de constante kwaliteit in programmering werpen hun vruchten af: in twee decennia is het marktaandeel meer dan verdrievoudigd en heeft Qmusic zich gevestigd als de absolute nummer één radiozender van Nederland. Met deze unieke positie bereikt de zender een hoogte die geen enkele andere radiozender eerder heeft bereikt.
JOE weet in twee jaar tijd bereik te verdubbelen
JOE laat sinds de start van de zender een stijgende trend in bereik zien: het aantal luisteraars groeit nu twaalf maanden op rij ten opzichte van het jaar ervoor. JOE bereikte deze maand 5,3 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van 650.000 ten opzichte van augustus vorig jaar en een ruime verdubbeling ten opzichte van de start van de zender twee jaar geleden. De groei in bereik vertaalt zich ook in het marktaandeel: binnen de belangrijke doelgroep 20-49 is JOE met een marktaandeel van 6,4% nu al uitgegroeid tot vijfde zender van Nederland.
Radio van DPG Media zet groei verder door
Het gezamenlijke marktaandeel binnen de doelgroep 20-49 jaar komt uit op 31,3%, +3% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Gezamenlijk bereikten de zenders 10,3 miljoen luisteraars (13+), een stijging van bijna 500.000 luisteraars ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.