Luistercijfers: Qmusic blijft marktleider en groei bij themazenders

Qmusic behoudt ook deze maand de positie van marktleider, blijkt uit de vandaag verschenen cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
De radiozender behaalt in de maand april een marktaandeel van 20,3% in de commerciële doelgroep 20-49 jaar. In de brede doelgroep 13+ haalt Qmusic een marktaandeel van 11,6%.
In de maand april scoort Qmusic Limburg de hoogste maandscore tot nu toe met 0,5%. Bij Qmusic Non Stop vindt er een stijging plaats met een marktaandeel van 0,9% in week 16 naar 1,2% in week 17. De nieuwe meetmethode meet en rapporteert wekelijks en geeft de mogelijkheid om inzicht te krijgen in deze weekcijfers. Het gezamenlijke aandeel van de themazenders is deze maand 2,7% binnen de doelgroep 20-49 jaar. Deze themazenders van Qmusic zijn; Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur, Qmusic Limburg en JOE 70's & 80's.