Luistercijfers: Qmusic behaalt hoogste marktaandeel van afgelopen half jaar

Uit de gepubliceerde NMO-luistercijfers blijkt dat Qmusic nog steeds overtuigend marktleider is in de doelgroep 20-49 jaar met een marktaandeel van 20,9%, een groei van 14% ten opzichte van vorige maand.
Hoogste marktaandeel in zes maanden
Februari was voor Qmusic een succesvolle maand, waarin het hoogste marktaandeel van het afgelopen half jaar werd behaald in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar. Met een marktaandeel van 20,9% laat de zender een groei zien van maar liefst 14% ten opzichte van januari. Hiermee wordt de positie als marktleider verder verstevigd. Het succes in februari is op alle plekken in de programmering terug te zien. Met name de ochtendshow 'Mattie & Marieke' behaalt hogere marktaandelen. Daarnaast hebben luisteraars veel en lang geluisterd naar de populaire 'Q-top 500 van de 90s'. In februari luisterden maar liefst 6,7 miljoen mensen van 13 jaar en ouder naar Qmusic.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Marktaandeel doelgroep 20-49 jaar. Ma-Zo 06.00-24.00 uur
'Mattie & Marieke' met afstand nummer één van Nederland
'Mattie & Marieke' is nog steeds de best beluisterde ochtendshow van Nederland met een marktaandeel van 21,3%. Ten opzichte van januari groeit de ochtendshow met 9%.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Marktaandeel doelgroep 20-49 jaar. Ma-Vr 06.00-10.00 uur