Stievie pioniert met Chromecast en introduceert pop-upkanaal

woensdag 11 juni 2014

Amper 6 maanden na de start heeft Stievie bij vele duizenden Vlamingen zijn plekje in het kijkgedrag al veroverd. Meer dan 30.000 Vlamingen gebruiken Stievie intensief en het dagelijkse bereik is nog toegenomen.

Intussen blijft Stievie innoveren. Samen met de abonnees wordt een testproject opgestart voor Chromecast, een nieuwe technologie die het voor alle gebruikers makkelijker maakt om ook te genieten van Stievie op groot scherm. Daarnaast introduceert Stievie een pop-upkanaal met extra content, die enkel door abonnees kan bekeken worden.


Elke dag kijken 2 op 3 abonnees naar Stievie en de gemiddelde kijkduur bedraagt ruim een uur. Het uitgesteld kijken stijgt nog lichtjes door naar 80%, waarvan het gros gebeurt op de dag van de uitzending zelf. Eind april lanceerde Stievie ook het 'opgenomen' kijken (voorlopig enkel op iOS) en de reacties op deze uitbreiding van de service zijn zeer enthousiast; binnenkort zijn ook hier cijfers van beschikbaar. Op zender- en programmaniveau vertoont het kijkgedrag op Stievie veel overeenkomsten met dat van klassieke tv, al is de Stievie kijker duidelijk jonger dan de klassieke tv-kijker.

Anderhalve maand na de introductie van het 'opgenomen kijken' bouwt Stievie alweer verder aan zijn premium service met twee innoverende uitbreidingen: de overstap naar het grote scherm met Google Chromecast (tot nog toe kon dat enkel met Apple Airplay) én een pop-upkanaal met extra content om de abonnees te verwennen.

Stephan Desmit, Team Lead bij Stievie: 'Dit najaar nog gaan we met Stievie de overstap naar het grote scherm toegankelijker maken voor alle gebruikers. We doen dat met de nieuwe en prijsvriendelijke Chromecast sticks van Google, waarmee je heel makkelijk het Stievie-signaal kan overzetten naar je tv-scherm. Je smartphone of tablet fungeert dan als afstandsbediening. Om alles helemaal op punt te krijgen organiseren we een testfase waarin we samen met een panel van Stievie gebruikers deze nieuwe service gaan optimaliseren.'

Stievie-abonnees kregen een mail m.b.t. het Chromecast testpanel én met een cadeautje naar aanleiding van 6 maanden Stievie. Jo Nachtergaele, Marketing Lead Stievie: 'Met de vakantie in aantocht willen we onze abonnees extra verwennen met enkele leuke programma’s die we bundelen in een tijdelijk pop-upkanaal. Zo kan je kijken naar de nooit eerder op antenne vertoonde director’s cut van 'Crimi Clowns', naar de gelauwerde en veelbesproken fictiereeks 'Clan' en voor de kids hebben we 'Koning Lou' en enkele kwalitatieve films/specials. In de loop van volgende week zullen onze abonnees dit pop-upkanaal zien verschijnen. Als blijkt dat dit extraatje door de Stievie community gesmaakt wordt, zullen we bekijken of en hoe we hiermee verder gaan.'

Ter herinnering. Een Stievie abonnement kost €9,99 en is maandelijks opzegbaar. Iedereen mag Stievie gedurende twee weken gratis proberen. Registreren kan via stievie.be/proberen.


Persbericht Stievie
http://www.stievie.be

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo VTM logo Kleurt je dag

Koala Buster Moon en zijn talentvolle groep van artiesten bereiden hun meest extravagante optreden ooit voor in een wereldstad vol entertainment, glitter en glamour. Er is echter één probleem: de show kan alleen doorgaan als Clay Calloway, 's werelds grootste rockster die al jaren een teruggetrokken leven leidt, bereid is om mee te doen aan het spektakel.

'Sing 2', film uit 2021 ùet oa. Reese Witherspoon, om 20.30 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 01:35
    Journaallus
    09:00
    Sporza: Parijs 2024
  • 00:00
    Nachtlus
    07:30
    Ketnet Junior
  • 20:40
    Geen uitzending
    08:00
    #LikeMe
  • 01:45
    Geen uitzending
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 03:00
    Geen uitzending
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 01:30
    Geen uitzending
    10:00
    Wordt aangekondigd
  • 01:45
    Geen uitzending
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 02:55
    JAG
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 02:10
    Geen uitzending
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 01:15
    Geen uitzending
    07:50
    Op hete kolen
  • 01:35
    Geen uitzending
    07:15
    CSI: Crime Scene Investigation
  • 02:50
    The Blacklist
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 00:20
    Geen uitzending
    07:50
    The Block Australia
  • 01:20
    Geen uitzending
    07:55
    De Villamoord
  • 00:35
    Herhalingslus
    11:00
    Trends Talk
  • 03:08
    Hallo Roger
    08:00
    Knuffel Pop
  • 02:55
    De Garde van Gert
    08:00
    Toasted!
  • 23:35
    Tennis: Hamburg European Open 2024
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 02:25
    Peaky Blinders
    07:20
    Death in Paradise
  • 02:55
    Tokyo Vice
    07:20
    American Pickers
  • 03:10
    NOS Journaal
    08:00
    NOS Zomercarnaval Rotterdam 2024
  • 02:05
    Geen uitzending
    08:00
    Petrus in het land
  • 02:50
    Podium Zwart Unplugged
    07:55
    Bouwer Power