Kijkcijfers: 650.000 fans voor Avatar-weekend op Nickelodeon

Afgelopen weekend bewees de topreeks Avatar eens te meer de naam van 'kijkcijferkanon' waardig te zijn. Nickelodeon zond namelijk alle afleveringen van het voorlopig laatste Avatar-seizoen na elkaar uit tijdens het Avatar marathonweekend. En dat werd volop gesmaakt! Bewijs hiervan zijn de meer dan 650.000 kijkers die de race naar de ontknoping van 'Avatar, de legende van Aang' volgden.
D
e Avatar marathon die het afgelopen weekend op Nickelodeon noord te zien was, heeft weer records gebroken. De marathonuitzending behaalde een gemiddelde kijkdichtheid van maar liefst 3.2% en marktaandeel van 27%. In totaal volgden niet minder dan 653.000 kijkers de avonturen van Aang.
Hiermee behaalde het Avatar weekend de hoogste kijkdichtheid van alle specials op Nickelodeon in 2008.
Ook buiten de marathon van afgelopen weekend kon de succesreeks Avatar op een heel pak kijkers rekenen. Zo behaalde de aflevering van 16 november een recordrating van 7.2% en marktaandeel van 44.2%. Hiermee werd meteen een zoveelste record neergezet voor Avatar én Nickelodeon.
Maar Avatar is niet het enige kijkcijferkanon op Nickelodeon! The Fairly Odd Parents behaalde een recordrating van 8.3% en marktaandeel van 43%, meteen goed voor de bestscorende aflevering van de afgelopen 4 jaar.
Er werd niet alleen veel naar Nickelodeon op televisie gekeken. Ook online konden kids in november niet genoeg krijgen van Nickelodeon. Op TurboNick werden er maar liefst 740.000 video's bekeken, goed voor een stijging van een duizelingwekkende +73% ten opzichte van de maand oktober. Maar liefst een vierde van alle bekeken video's waren van Het Huis Anubis en 20% van Avatar.
November eindigde voor Nickelodeon met een marktaandeel van 23% in het noorden en 21% in het zuiden. Een ding staat dus vast: Nickelodeon is hiermee goed op weg om 2008 in feestvreugde af te sluiten!