'Gina & Chantal': leuk, maar daar blijft het ook bij - RECENSIE

woensdag 4 september 2019

In 'Gina & Chantal', de nieuwe Vlaamse fictiereeks van VTM die eerder al beschikbaar was op VTM GO, maken we kennis met, hoe kan het ook anders, Gina (Tine Embrechts) en Chantal (Nathalie Meskens).

De eerste is een rijke burgervrouw die vooral op kosten van haar man Mark (Filip Peeters) leeft, de tweede haar poetsvrouw. Wanneer Gina in de boekjes verschijnt, weet ze met haar geluk geen blijf, maar al snel komen we te weten dat Mark torenhoge schulden heeft en slechts drie uur heeft om maar liefst € 250.000 bij elkaar te krijgen. Bovendien heeft hij ook al een tijdje Chantal niet meer betaald. Wanneer zij na herhaaldelijk vragen een voorraad geld ontdekt, besluit ze om haar achterstallig loon hiermee uit te betalen. De rest beschouwt ze als interest.

Meskens speelt de rol de rol van koele en afstandelijke vrouw die hard to get is. Embrechts is ook overtuigend in haar rol, al zal ze het niveau van 'Quiz me Quick' wellicht nooit meer evenaren. Ook Filip Peeters zit goed in zijn rol van vloekende zakenman die vlucht voor zijn schuldeisers.

'Gina & Chantal' kijkt al bij al vlot weg, het verhaal is leuk om te volgen en de personages zijn herkenbaar, maar voorlopig kunnen we de reeks nog niet beschouwen als dé revelatie van het najaar. Daarvoor mist ze iets te veel diepgang en originaliteit. De kloof tussen rijk en arm, de succesvolle zakenman met schulden, heel baanbrekend is het niet. Al belooft de preview van de tweede aflevering heel wat beerputten open te leggen. We zijn benieuwd en hopen op wat meer vaart en diepgang!

DOSSIER: Najaar 2019: alle plannen, alle zenders! (BE)

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo een logo Eén logo

Humphrey krijgt bezoek van zijn tante, aan wie hij zijn liefde voor het speuren te danken heeft. Plots belandt zij echter zelf in het midden van een moordonderzoek. Ze is getuige van hoe een toerist van zijn balkon wordt gegooid. Humphrey wordt aangevallen op de plaats van het misdrijf en belandt in het ziekenhuis, waar hij quality time doorbrengt met zijn tante, tot ze hem het droeve geheim vertelt dat ze al die tijd had verzwegen.

'Vlaanderen Feest!', om 20.20 uur op En.

Dossiers