2BE wordt Q2 vanaf september 2016

vrijdag 10 juni 2016

2BE, na VTM de tweede grootste zender van MEDIALAAN, krijgt vanaf september 2016 de naam Q2. Qmusic, het grootste radiomerk van MEDIALAAN, krijgt op die manier een televisiepoot.

De doelgroep van de zender blijft jonge koppels. De sterke basis van 2BE met o.a. internationale series, films en Champions League wordt aangevuld met nieuwe programma's rond avontuur, muziek en beleving.


Erwin Deckers, CCO MEDIALAAN: 'Bij MEDIALAAN willen we sterke merken bouwen. De kijkcijfers van 2BE zijn zeer goed. Maar het merk leeft te weinig in Vlaanderen. Met Q hebben we een sterk merk in huis dat een generatie aanspreekt die we met Q2 willen bereiken. Daarom kiezen we ervoor om van Q ook een televisiemerk te maken. De baseline You make us Q zal vanaf september dus voor zowel radio als tv gebruikt worden.'

Ricus Jansegers, programmadirecteur MEDIALAAN: 'Jonge koppels vinden alsmaar meer hun weg naar onze 'tweede' zender. Met 10% marktaandeel dit voorjaar zijn we daarmee trouwens de 4de grootste zender in Vlaanderen. Vanaf september scherpen we de zender aan. De beste internationale series en films en Champions League aangevuld met muziekprogramma’s, avontuur en beleving.'

Meer details over de invulling van het nieuwe programmaschema van Q2 volgt eind augustus bij de start van het nieuwe televisieseizoen.

DOSSIER: Najaar 2016: alle plannen, alle zenders! (BE)

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Kan Iedereen Nog Volgen?' (foto: VTM - © MEDIALAAN - De Persgroep Publishing 2019)

Deze zomer herhaalt VTM afleveringen van enkele (komische) succesprogramma's. En deze week is 'Kan Iedereen Nog Volgen?' aan de beurt. In deze aflevering reizen panelleden Sven De Ridder, Jacques Vermeire, Ruth Beeckmans en Bart Cannaerts samen met Lieven Scheire naar waar geen mens ooit is geweest: de toekomst.

'Kan Iedereen Nog Volgen?', om 21.40 uur op VTM.

Dossiers