'Ooit Komt Het Goed' stort zich op de reclamewereld

woensdag 2 april 2014

Op donderdag 3 april wagen Thibault, Tomas en Stijn in 'Ooit Komt Het Goed' hun kans in de reclamewereld. Ze bivakkeren in de lift van een groot kantoorgebouw en lopen al snel in de kijker met hun 'universele reclamespot'.

Tijs lijkt deze week echt het gat in de markt te hebben gevonden met zijn druk bezochte Kras je rijk-feest.


Deze week
Thibault, Tomas en Stijn wagen deze keer hun kans in de harde wereld van de reclame. In plaats van enkel een cv met motivatiebrief op te sturen, bedenken ze dat je het best meteen toont wat je écht in je mars hebt. Daarom creëren ze het concept van de universele reclamespot: één filmpje waarmee je alles kunt aanprijzen, van maandverband tot whisky.

Een afspraak met een reclamebureau hebben ze niet. Dan maar in volle spits bivakkeren in de lift van een groot kantoorgebouw waar ook een bekend internationaal reclamebureau in gehuisvest is. Hun lef werpt ook deze keer vruchten af en ze mogen hun ideeën bij de grote baas voorstellen.

Om de reclamespot optimaal te benutten, gebruiken ze hem ook ter promotie van zichzelf. Omdat hun werkgever, de openbare omroep, geen reclame kan uitzenden, kloppen ze aan bij de collega's van de commerciële zender. En dat werpt vruchten af. Hun reclamespot wordt effectief uitgezonden op VTM, en terwijl de jongens de première op televisie volgen, lopen de eerste telefoontjes binnen. Jammer genoeg heeft niet iedereen de boodschap duidelijk begrepen.

Kras je rijk-feest: het gat in de markt?
Misschien heeft Tijs deze keer wel echt het gat in de markt gevonden. In de aflevering van donderdag 3 april organiseert hij een heuse Kras je rijk-party. Het concept is
even simpel als geniaal: het is een feestje waar alles – zowel inkom, drank, vestiaire als toiletbezoek – betaald wordt met krasloten. Als de organisator uit het publiek dan nog een gelukkige winnaar kiest die samen hem de opbrengst van de
gekraste loten mag delen, is de opkomst verzekerd.

Niet enkel vaste compagnons Thibault, Stijn en Tomas zijn van de partij. Ook Nellie Swerts, de zogenaamde HR-manager van het fictieve bedrijf Brands Up, die elke week
nietsvermoedende sollicitanten uitvraagt , helpt graag een handje mee om zo veel mogelijk krasloten los te krijgen van de feestvierders.

Muziek is er ook, en dat in de vorm van Discobaar A Moeder en Discobar Galaxie. Het feest is een succes: de zaal zit afgeladen vol en de krasloten stromen binnen. Hoeveel die duizenden krasloten opbrengen, wordt volgende week duidelijk in Ooit komt het goed.

Petitie 'Ooit Komt Het Goed'
In de laatste aflevering willen Thibault, Tomas, Stijn en Tijs de jongerenwerkloosheid bovenaan de politieke agenda zetten. Om hun woorden kracht bij te zetten, zijn ze een petitie gestart die ze in de laatste aflevering aan de beleidsmakers van het land zullen
bezorgen. Daarom een oproep aan iedereen die mee wil strijden tegen de jongerenwerkloosheid: surf naar www.ooitkomthetgoed.be, zet je handtekening en strijd zo samen met Tomas, Thibault, Stijn en Tijs tegen de jeugdwerkloosheid!

'Ooit Komt Het Goed', donderdag 3 april om 22.30 uur op Eén.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo CAZ 2 logo

De jonge Sadie heeft een ongelukkige kindertijd gekend bij haar extreem strenge grootouders. Wanneer ze eindelijk weer wordt herenigd met haar moeder, is ze niet van plan haar geluk door iemand te laten verstoren.

'Mommy's Little Murderer', om 20.15 uur op CAZ 2.

Dossiers