Nieuwe luistercijfers! Nostalgie stabiel, NRJ blijft (piep)klein

vrijdag 20 augustus 2021

In de CIM-cijfers die zopas werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,7% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de stijging in luisterduur zich verder zet. NRJ noteert een gecumuleerd marktaandeel van 0,6% op haar doelgroep 25-34.

Het CIM maakte de nieuwe radiobereikcijfers bekend voor de periode maart - juni 2021. Opvallend in deze golf is dat er in het algemeen minder naar de radio geluisterd is. De volledige markt daalt met bijna 4% op het vlak van dagelijks bereik. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,7% en noteert een stijging in luisterduur tot 203 minuten. Het is de eerste keer dat Nostalgie de symbolische grens van 200 minuten voorbij steekt. Zoals ook bij vorige metingen zien we daar een toename. Eind 2018 had Nostalgie een luisterduur van 151 minuten, nu dus 203. Uiteraard gaat dit maar om één meting en is het belangrijk om een aantal golven te cumuleren. In die cumul blijft Nostalgie, in vergelijking met de vorige cumul, stabiel met een marktaandeel van 7%.


Managing director Radio, Tom Klerkx: 'Het is opvallend dat er in één meting zo’n verschillen zijn qua dagelijkse bereik. We zien dat bij alle andere radiozenders terug keren.  Een marktaandeel voor radio wordt bepaald door de combinatie bereik en luisterduur. Wat betreft dat laatste blijven we mooi op schema liggen en is het mooi dat we de grens van 200 minuten onafgebroken luisteren hebben kunnen breken. Gecumuleerd blijven deze cijfers ook stabiel en noteren we groei op alle andere parameters: beluisterde streams, app-downloads, web-visits, aantal votes bij muziek-acties, etc. Op 16 augustus zijn we gestart met ons najaar, waarbij we als vanouds focussen op onze populaire muziekacties, rond de 70’s, 80’s en 90’s. Met NRJ gaan we licht vooruit en blijven we inzetten op de jongere luisteraars. De groei van het station zit vooral bij die doelgroepen. Ook daar hebben we met NRJ Delivery een hele leuke actie klaarstaan.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 17:00
    Witse
    07:20
    Journaallus
  • 13:30
    Ketnet Junior
    12:30
    Lentebeelden
  • 17:35
    De week van Karrewiet
    05:15
    Geen uitzending
  • 15:50
    The Voice van Vlaanderen
    05:30
    Geen uitzending
  • 17:25
    America's Got Talent: Extreme
  • 16:55
    Buffy the Vampire Slayer
    09:10
    Geen uitzending
  • 17:15
    All New Traffic Cops
    08:50
    Geen uitzending
  • 17:05
    The X-Files
    02:30
    Baywatch
  • 17:20
    Zomerrust
    06:00
    Joe
  • 17:20
    Two and a Half Men
    02:25
    Sports Late Night
  • 17:40
    NCIS
    02:00
    Geen uitzending
  • 16:55
    Pawn Stars: Best Of
    02:40
    Kitchen Commando
  • 17:15
    Chateau Meiland
    05:00
    Geen uitzending
  • 17:05
    World's Most Evil Killers
  • 17:05
    Herhalingslus
    11:00
    Trends Talk
  • 17:26
    Het appartement
    06:00
    Nog Even Soezen
  • 17:05
    Open Vuur
    02:35
    Sarah's Sweet Table
  • 17:20
    Play Sports Highlights
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 16:55
    Death in Paradise
    02:45
    Midsomer Murders
  • 17:05
    Spoorloos
    01:44
    Mindfck
  • 17:29
    De Verandering
    08:04
    Petrus in het land
  • 17:31
    Alles flex
    02:10
    NOS Jeugdjournaal met gebarentaal