Nieuwe luistercijfers! Nostalgie stabiel, NRJ blijft (piep)klein

vrijdag 20 augustus 2021

In de CIM-cijfers die zopas werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,7% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de stijging in luisterduur zich verder zet. NRJ noteert een gecumuleerd marktaandeel van 0,6% op haar doelgroep 25-34.

Het CIM maakte de nieuwe radiobereikcijfers bekend voor de periode maart - juni 2021. Opvallend in deze golf is dat er in het algemeen minder naar de radio geluisterd is. De volledige markt daalt met bijna 4% op het vlak van dagelijks bereik. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,7% en noteert een stijging in luisterduur tot 203 minuten. Het is de eerste keer dat Nostalgie de symbolische grens van 200 minuten voorbij steekt. Zoals ook bij vorige metingen zien we daar een toename. Eind 2018 had Nostalgie een luisterduur van 151 minuten, nu dus 203. Uiteraard gaat dit maar om één meting en is het belangrijk om een aantal golven te cumuleren. In die cumul blijft Nostalgie, in vergelijking met de vorige cumul, stabiel met een marktaandeel van 7%.


Managing director Radio, Tom Klerkx: 'Het is opvallend dat er in één meting zo’n verschillen zijn qua dagelijkse bereik. We zien dat bij alle andere radiozenders terug keren.  Een marktaandeel voor radio wordt bepaald door de combinatie bereik en luisterduur. Wat betreft dat laatste blijven we mooi op schema liggen en is het mooi dat we de grens van 200 minuten onafgebroken luisteren hebben kunnen breken. Gecumuleerd blijven deze cijfers ook stabiel en noteren we groei op alle andere parameters: beluisterde streams, app-downloads, web-visits, aantal votes bij muziek-acties, etc. Op 16 augustus zijn we gestart met ons najaar, waarbij we als vanouds focussen op onze populaire muziekacties, rond de 70’s, 80’s en 90’s. Met NRJ gaan we licht vooruit en blijven we inzetten op de jongere luisteraars. De groei van het station zit vooral bij die doelgroepen. Ook daar hebben we met NRJ Delivery een hele leuke actie klaarstaan.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Callboys' (foto: VIER - © SBS Belgium 2019)

VOF de Callboys komt onder spanning te staan door een drastische keuze van Wes. Maar na een grondige bezinning vinden de boys hun werkplezier terug.

'Callboys', om 22.15 uur op Play4.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 10:00
    Radio 2 op VRT 1: kickstart
    13:30
    De mosterd van Meus
  • 09:00
    Zomerbeelden
    13:00
    Radio 1: Sporza Tour
  • 11:20
    Kaatje en de emoties
    14:00
    Tik Tak
  • 10:00
    Geen uitzending
    18:00
    Wordt aangekondigd
  • 10:00
    Geen uitzending
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 11:10
    Chicago Fire
    18:00
    Wordt aangekondigd
  • 10:00
    Geen uitzending
    17:15
    Neighborhood Wars
  • 10:50
    Melrose Place
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 10:00
    Joe
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 11:20
    Het appartement
    13:50
    Uit de Schelp
  • 11:05
    Geen uitzending
    14:00
    CSI: Crime Scene Investigation
  • 11:15
    Neighborhood Wars
    14:30
    Brooklyn Nine-Nine
  • 11:10
    Property Brothers
    19:45
    Komen eten
  • 10:50
    A Bundle of Trouble: An Aurora Teagarden Mystery
    19:30
    Killer at the Crime Scene
  • 10:56
    Z-Weekoverzicht
    14:59
    Herhalingslus
  • 11:11
    Roger
    14:00
    De Muziekshow
  • 11:00
    Foodies & The City
    14:00
    Open Vuur
  • 10:20
    Agatha Christie's Marple
  • 10:50
    Station 19
    20:00
    Blowing LA
  • 10:20
    NOS Schönbrunn Summer Night Concert 2025
    20:00
    NOS Journaal 20.00 uur
  • 11:10
    Nederland zingt op zondag
    19:25
    Mammals
  • 11:05
    De brief voor de koning
    20:00
    Meer dan verwacht