Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Lili en Marleen' (foto: VTM - © DPG Media 2019)

Rik heeft het moeilijk nu hij weet dat het huwelijk van Nieke niet zal doorgaan en hij bovendien nog 'bompa' zal worden. Zowel hij als moeder Lisa gaan op zoek naar de geschikte bruidegom en vader voor Niekes kind. Zotte Raymond, de keuze van Rik, wordt door Ida en Lisa gekeurd, maar te licht bevonden. Moeder Lisa daarentegen verrast het hele gezelschap met haar voorstel.

'Lili en Marleen', om 19.55 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 23:55
    Sporza: Baloise Ladies Tour
    13:30
    Sporza: Ronde van Frankrijk 2025
  • 20:35
    Sporza: UEFA Euro 2025 Vrouwen
    08:00
    Zomerbeelden
  • 07:45
    Sisters
    08:00
    Sofia zapt terug
  • 15:20
    America's Funniest Home Videos
  • 12:55
    Familie Gillis: massa is kassa
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 00:50
    The Goldbergs
    12:05
    Geen uitzending
  • 07:00
    Willy
    10:00
    Geen uitzending
  • 00:10
    Blind getrouwd: Australië
    14:00
    Wordt aangekondigd
  • 00:45
    SOS Piet
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 13:20
    Friends
    13:55
    De Zomerkeuken
  • 04:57
    Geen uitzending
    01:25
    FBI
  • 12:55
    Forged in Fire
    01:55
    The Summit Australia
  • 01:25
    The Fear Clinic
    01:30
    Botched
  • 11:50
    Doomsday Mom: The Lori Vallow Story
    01:15
    Rizzoli & Isles
  • 10:00
    Herhalingslus
    13:33
    CEO van mijn leven
  • 23:48
    Roger
    01:18
    Red de meubelen
  • 22:00
    Snel, Makkelijk & Lekker
    01:05
    Veldvers
  • 06:30
    Death in Paradise
    01:10
    Around the World in 80 Days
  • 13:35
    Storage Wars
    01:30
    The Real Housewives of Beverly Hills
  • 23:10
    NOS Journaal Laat
    01:10
    NOS Journaal
  • 15:22
    Op de planken
    01:10
    Nieuwsuur
  • 01:50
    3 Op Reis
    14:00
    Wordt aangekondigd