Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Telefacts Zomer' - Birgit Van Mol (VTM)

Couchsurfing is een erg goedkope manier van reizen. Reizigers kunnen gratis logeren bij mensen die enkele dagen een bed of zetel vrij hebben. Het opzet is dus positief, maar mensen met slechte bedoelingen ruiken ook kansen...

'Telefacts Zomer', om 22.25 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 00:00
    Journaallus
    08:00
    De Raad van Soekie
  • 23:35
    Domina
    01:20
    Nachtlus
  • 23:45
    Geen uitzending
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 01:00
    Geen uitzending
    13:40
    Familie
  • 01:30
    Geen uitzending
    10:00
    GPs: Behind Closed Doors
  • 00:40
    Geen uitzending
    14:30
    Buffy the Vampire Slayer
  • 01:15
    Geen uitzending
    14:30
    Police Interceptors
  • 01:00
    Geen uitzending
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 00:55
    SOS Piet
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 01:35
    Geen uitzending
    06:00
    TEAM OCHTEND
  • 04:57
    Geen uitzending
    01:15
    Until I Kill You
  • 04:56
    Geen uitzending
    01:50
    Batman Returns
  • 07:45
    Love Island
    12:45
    The Block Australia
  • 07:45
    Without a Trace
    01:15
    Geen uitzending
  • 20:09
    Herhalingslus
    20:00
    Z-Nieuws
  • 00:00
    Oh What A Night
    01:14
    Mijn tuin
  • 06:15
    Open Vuur
    01:25
    Vlaamse Klassiekers
  • 02:05
    Rosemary and Thyme
    08:05
    Call the Midwife
  • 01:50
    First Dates Australia
    01:25
    Blowing LA
  • 09:45
    TV Monument
    01:16
    NOS Journaal
  • 09:05
    Ik mis je
    01:35
    Nieuwsuur
  • 01:10
    NPO Doc: De Surinaamse voetbaldroom
    01:55
    Draadstaal