Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Op de enorme rommelmarkt van Maastricht zorgen Jacques en Axel voor een 'Tien om te zien'-reünie tussen Anne De Baetzelier en Willy Sommers. Deze keer staan Anne en Willy niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Anne vormt een duo met Axel, terwijl Willy met Jacques op zoek gaat naar verborgen parels.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 09:00
    Radio2 op VRT 1: WinWin
    02:25
    Journaallus
  • 07:30
    Ketnet Junior
    12:30
    Lentebeelden
  • 09:40
    De Smurfen nieuw
    05:00
    Geen uitzending
  • 09:35
    De keuken van Sofie
    05:15
    Geen uitzending
  • 08:00
    Geen uitzending
    07:20
    Achter gesloten deuren
  • 08:45
    Geen uitzending
    08:45
    Wordt aangekondigd
  • 09:05
    Geen uitzending
    14:10
    Ultimate Police Interceptors
  • 09:25
    Married ... With Children
    01:30
    Baywatch
  • 09:30
    Geen uitzending
    06:00
    Joe
  • 09:35
    Toasted on wheels!
    01:45
    Geen uitzending
  • 09:35
    FBI
    02:05
    ER
  • 09:30
    The Blacklist
    01:20
    Sydney Harbour Force
  • 08:55
    Pamela's Garden of Eden
  • 08:25
    Hailey Dean Mysteries: Death on Duty
    05:00
    Geen uitzending
  • 06:00
    Herhalingslus
    20:00
    Z-Nieuws
  • 09:40
    Vuurput
    06:00
    Nog Even Soezen
  • 09:00
    De Chalet aan zee
    02:20
    Tot op het Bot: Het Varken
  • 09:05
    Premier League
    01:45
    Tennis: Rolex Monte-Carlo Masters 2024
  • 09:00
    Midsomer Murders
    02:10
    The Change
  • 09:39
    Goedemorgen Nederland
    01:42
    NOS Journaal
  • 09:35
    Nieuwsuur
    07:00
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 09:37
    Nelli en Nora
    02:36
    Podium Zwart Unplugged